2 צפייה בגלריה
אירוע לציון שמונה שנים לנפילתו בשבי של אברה מנגיסטו
אירוע לציון שמונה שנים לנפילתו בשבי של אברה מנגיסטו
"לא נפסיק להזכיר אותך". העצרת למען מנגיסטו
(צילום: גדי קבלו)
מאות אנשים, בהם בני משפחה, חברים ופעילים, הגיעו הערב (יום רביעי) לעצרת שיזמה עיריית אשקלון לציון שמונה שנים מאז נלקח אברה מנגיסטו בשבי חמאס. "קשה לי לחשוב איך מעבירים שמונה שנים בסיטואציה כזו", אמר אחיו של אברה, אילן מנגיסטו. "זה כבר שמונה שנים שאברה, האור של המשפחה, נמק בשבי".
אילן פנה לאחיו: "קשה לי לחשוב איך אתה מצליח לשרוד במציאות הקשה הזו. אנחנו יודעים שכל יום שעובר הוא יום של סיוט נוסף, של סבל בלתי אפשרי. אתה חייב להאמין שאנחנו לא שוכחים אותך. אנחנו מנסים בכל כוחנו לשבור את קיר האטימות של הממשלה ומקבלי ההחלטות, כדי שיבינו שאחרי כל כך הרבה ימים, חודשים ושנים, ואחרי כל כך הרבה טעויות ואוזלת יד, הגיע הזמן להשיב אותך הביתה. אנחנו מתפללים שיקרה נס, ובראש השנה הקרוב נחגוג יחד איתך".
2 צפייה בגלריה
אירוע לציון שמונה שנים לנפילתו בשבי של אברה מנגיסטו
אירוע לציון שמונה שנים לנפילתו בשבי של אברה מנגיסטו
"המדינה אמור לדאוג לגורלך". משפחת מנגיסטו ותומר גלאם
(צילום: גדי קבלו)
לדבריו, "שמונה שנים לא קיבלנו אות חיים או מידע על מצבו הנפשי והגופני. אלה שמונה שנים של חוסר ודאות, וככל שעוברים הימים דאגתנו לבריאותו ולחייו הולכת וגוברת. המדינה שלך, שאמורה לדאוג לגורלך ולחייך, לא מצליחה לשחרר אותך - או יותר נכון מפקירה אותך".
בעצרת, שאורגנה על-ידי אגף תרבות, נוער וספורט בעירייה ומרכז הצעירים אשקלון ובשיתוף המשרד לשוויון חברתי, השתתפו אמנים רבים - ובהם רביד פלוטניק, ג'ימבו ג'יי, טדי נגוסה ואחרים. בנוסף לעצרת, בימי ההולדת האחרונים של מנגיסטו הופקו סרטונים למענו, ובחגים הועלו שלטי חוצות עם קריאות להשבתו. ראש העיר תומר גלאם מקפיד לפתוח את ישיבות המועצה בציון מספר הימים שמנגיסטו נמצא בשבי, לצורך העלאת המודעות לנושא.
גלאם עצמו אמר בעצרת: "שמונה שנים אברה מנגיסטו בשבי חמאס. שמונה שנים של קושי בלתי נתפס ובעיקר חוסר ודאות. בכל מפגש עם אמו של אברה אני מבחין כיצד העיניים שלה אומרות הכל ומבטאות את הקושי, הדאגה שלא מרפה והעצבות שלא פוסקת. בשנים האחרונות שמנו לנו למטרה בעיריית אשקלון להשאיר על סדר היום הציבורי את הימצאותו בשבי של אברה. העצרת שקיימנו היא רק דוגמה אחת ליוזמות ומחוות רבות שקיימנו - ונמשיך לקיים - כדי להעלות את המודעות לנושא, ולהראות לאברה ולמשפחה היקרה שלו שאשקלון לא שוכחת ותמיד תזכור ותזכיר - עד שישוב אלינו".