גל בשן, נער ישראלי בן 17 שנחת אתמול בבוקר (רביעי) בטיסת קונקשן ברומניה בדרכו לארץ, עוכב במשך חצי יממה בבית יתומים מחוץ לשדה התעופה - עד שאמו הגיעה במיוחד מישראל כדי לקחת אותו.
התקרית המוזרה החלה כשגל חזר מחופשה באנגליה עם עוד שני חברים, ובדרכו חזרה לארץ נחת בטיסת קונקשן ברומניה. כדי לקצר את התור בשן שלף את הדרכון הרומני שלו, למרות שהוא מחזיק גם בדרכון ישראלי, ואז עוכב על ידי שוטר ההגירה מאחר שהוא קטין עם אזרחות רומנית, ולכן לפי החוק המקומי - הוא אינו יכול לצאת מרומניה ללא הורה מלווה.
בשן נלקח על ידי פקידת רווחה למוסד ליד שדה התעופה שבו מוחזקים יתומים, תוך כדי שהוא מעדכן את עוקביו בטוויטר ובאינסטגרם במה שעובר עליו, כשהציוצים שפרסם הפכו לוויראליים והסרטונים שהעלה זכו לעשרות אלפי צפיות. במוסד הוא קיבל חדר נפרד, אוכל וכוס תה. שגרירות ישראל ברומניה נכנסה לתמונה בסביבות שש בבוקר.
"האישה מהרווחה הרומנית לוקחת אותי עכשיו לבית יתומים עד שאמא שלי תבוא לאסוף אותי מרומניה", כתב בשן בטוויטר. "אני מת מפחד ורועד. אני לא יודע איזה ילדים יהיו שם ומה יעשו לי. אני רק רוצה לחזור הביתה. הלוואי שהייתי ממציא את כל זה". לאחר מכן הוא צייץ מבית היתומים: "הגעתי לבית יתומים ושכנעתי אותם להביא לי חדר לבד. אני אמור לחכות פה עד שאמא שלי תגיע לרומניה".
למרות התקרית הלא נעימה שעבר, בשן הפגין חוש הומור וציניות בזמן ששיתף את עוקביו במתרחש, ואף שינה את שמו בטוויטר ל"גל 'הילד של כולנו' בשן". באחד מעדכוניו צייץ: "תודה לכולם על הדאגה וההודעות. אני מת עליכם. אף אחד פה לא יודע אנגלית אז אני מתקשר דרך גוגל טרנסלייט. הם אמרו שהם ייקחו אותי לשדה בערך בשעה שאמא שלי נוחתת. אני מרגיש יותר בטוח עכשיו ואני בסדר גמור".
2 צפייה בגלריה
שרון טל בשן אמו של גל בשן שתקוע ברומניה
שרון טל בשן אמו של גל בשן שתקוע ברומניה
שרון טל בשן. הגיעה לרומניה במיוחד כדי לאסוף את בנה
(מתוך טוויטר)
בציוץ אחר כתב בשן: "התחלתי את היום ב-1,400 עוקבים. הגעתי ל-2,000. אני כל כך שמח שיצאתי מפגר עם הדרכון. בתכלס כל הסיפור הזה הוא קצת חיקוי של הסרט 'טרמינל', לא?".
אמו של גל, שרון טל בשן, הגיעה לרומניה במיוחד מהארץ בצהריים כדי לקחת אותו, ובכך הסתיימה הפרשה החריגה. גם היא התבדחה על המקרה בטוויטר: "תודה רבה לכל הדואגים, החלטתי להשאיר את גל בבית היתומים".
פורסם לראשונה: 20:32, 28.12.22