דובר צה"ל התיר לפרסום כי סמל אורי אשכנזי נחמיה, בן 19 מאשקלון, נהרג אתמול (חמישי) מפגיעת נ"ט ברפיח. נחמיה היה לוחם שריון בגדוד 46 של עוצבת עקבות הברזל (401). הוא הועלה מדרגת רב"ט לדרגת סמל לאחר מותו.
אורי היה בוגר בית הספר מקיף ה' באשקלון, והותיר אחריו הורים, אחות ואח. הלווייתו תתקיים הבוקר ב-11:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין באשקלון. מועצת הנוער העירונית בשיתוף העירייה ביקשו מבני הנוער להקדים ולהגיע בשעה 10:30 לכביש הגישה לבית העלמין, ולכבד את הנופל בדרכו האחרונה. דגלי ישראל יחולקו בכיכר שלפני בית העלמין. ראש העיר תומר גלאם מסר כי העירייה תלווה את המשפחה בשעתה הקשה.
3 צפייה בגלריה
סמל אורי אשכנזי נחמיה ז"ל
סמל אורי אשכנזי נחמיה ז"ל
סמל אורי אשכנזי נחמיה ז"ל
מתחילת המלחמה נהרגו 695 חיילי צה"ל, 331 מהם בתמרון הקרקעי ברצועת עזה. בנוסף, מתחילת המלחמה נפצעו 4,349 לוחמים - מהם עדיין מאושפזים 21 במצב קשה, 172 במצב בינוני ו-3 במצב קל.
ביום שני האחרון נפל ברצועת עזה סגן שחר בן נון, בן 21 מפתח תקווה ששירת כמפקד צוות בסיירת צנחנים. הוא נהרג במהלך פשיטת אוגדה 98 על פאתי שכונת חמד במערב העיר חאן יונס - כתוצאה מפגיעת פצצה של מטוס קרב בעקבות כשל טכני.
לפי התחקיר הראשוני של התקרית, מטס סיוע של מטוסי קרב שמסייע לאוגדה תקף שתי מטרות בו-זמנית, אחת מהן 300 מטרים מהמבנה שבו שהה הכוח. בגלל תקלה טכנית פצצה ממטוס F-15 פגעה בדירה סמוכה לדירה שבה היה הכוח מסיירת צנחנים - וכתוצאה מכך נהרג בן נון. בתקרית נפצעו עוד שלושה חיילים באורח בינוני ושלושה קל.
3 צפייה בגלריה
טנקים של צה"ל, גבול ישראל- עזה
טנקים של צה"ל, גבול ישראל- עזה
טנקים של צה"ל בגבול עם עזה
(צילום: רויטרס / REUTERS / Amir Cohen)
הלחימה ברצועת עזה נמשכת בינתיים בכמה מוקדים, במקביל למגעים הבלתי-פוסקים בניסיון להגיע לעסקה שתביא לשחרור החטופים ולהפסקת אש ברצועה. אתמול דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי לפי עדויות תושבים בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה - עיר שבה צה"ל נמנע מתמרון משמעותי לאורך המלחמה - התקרבו טנקים של צה"ל מכיוון מזרח, וחסמו כמה דרכים שמחברות בין העיר הזו לבין חאן יונס הסמוכה מדרום.
לפי עדויות הפלסטינים שצוטטו ברויטרס, טנקים ישראליים מתקרבים לדיר אל-בלח גם ממערב, באזור אל-קרארה וחמד בחאן יונס. נטען כי ההתקדמות הזו מאלצת יותר ויותר פליטים לעזוב את מקומות המחסה הנוכחיים שלהם באזור דיר אל-בלח - שם לפי רויטרס נמצאים בימים אלו בסביבות מיליון תושבים ופליטים (בעבר רוב הפליטים שהו ברפיח, אבל שם פועל צה"ל מאז חודש מאי).
3 צפייה בגלריה
דיר אל בל
דיר אל בל
פליטים בדיר אל-בלח - לעברה לפי הדיווחים "טנקים מתקרבים"
(צילום: AP Photo/Abdel Kareem Hana)
בשבוע שעבר, נציין, הרחיבה אוגדה 98 את פעילותה בחאן יונס ובפאתי דיר אל-בלח בעקבות אינדיקציות מודיעיניות על מעשי טרור ושיגורים לעבר שטח ישראל מהמרחב ההומניטרי באזור. פעילות הכוחות לוותה במעטפת אש, שבמסגרתה הושמדו עשרות תשתיות טרור וחוסלו חוליות מחבלים. במסגרת הפשיטה על חאן יונס גם חולצו ביום שני ממנהרה באזור גופותיהם של שישה חטופים - שלפי ההערכה שנבדקת כעת נרצחו על ידי שוביהם לפני כחצי שנה, במהלך פשיטה קודמת של צה"ל על חאן יונס.
פורסם לראשונה: 20:32, 22.08.24