הרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס חילופי מפקד פיקוד הדרום
(צילום: דובר צה"ל)

בטקס החלפת מפקד פיקוד הדרום התייחס הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, במרומז לחידוש הקריאות שלא להתייצב למילואים, בעקבות קידום המהפכה המשפטית. "אין לנו את הרשות במציאות הנוכחית שלא להתייצב לכל אתגר ומשימה", אמר הלוי.
בטקס במפקדת פיקוד הדרום בבאר שבע, הוסיף הלוי כי "הימים הללו מחייבים אותנו להתמקד במשימת הביטחון ובלכידות התומכת אותה, כך נהיה מוכנים לכל אתגר ובכל זירה".
1 צפייה בגלריה
טקס חילופי מפקד פיקוד דרום
טקס חילופי מפקד פיקוד דרום
הרמטכ"ל הלוי בטקס
(צילום: הרצל יוסף)
לדבריו, "בתקופה האחרונה ראינו גם במבצע 'מגן וחץ' וגם במבצע האחרון בג'נין כי הזירות משפיעות זו על זו, ועל כן נדרשת תבונה בהפעלת הכוח ואנחנו צריכים פיקודים מרחביים עצמאיים וחזקים".
הלוי הוסיף כי "ישנו לעיתים מחיר דמים כואב בהפעלת הכוח הזו – בשבוע שעבר איבדנו שני לוחמים: יצחק יהודה דוד ושילה אמיר זכרם לברכה. הלחימה בטרור לא מסתיימת במבצע אחד; היא מחייבת נחישות מבצעית והתמדה לצד חוסן של המדינה ואזרחיה. כך גם המאמץ להשבת הבנים. את החוסן הזה אנחנו יודעים שיש בתושבי הדרום".
ככל הנראה, צה"ל לא יפעל נגד מי שיחתום על מכתב או עצומה הקוראים שלא להתייצב למילואים, אלא רק נגד מי שבפעול יסרב לפקודה או לא יתייצב. הנושא יטופל במסגרת מנעד רחב של צה"ל, החל משיחות בתוך היחידות דרך נזיפות ועד הדחה. במקרים מסוימים ייתכן שגם יוגשו כתבי אישום פליליים. יחד עם זאת, מפקדי היחידות מקיימים כל הזמן שיחות עם משרתי מילואים. גם בקרב המשרתים בסדיר מרגישים את הלך הרוח ביחידות השונות, כך על פי הנחיה של צה"ל, ואין התערבות או תגובה לחתימה על מכתבים, בטח אם מדובר בחותמים עלומים.
מפקד פיקוד הדרום הנכנס, אלוף ירון פינקלמן, הבטיח לפעול להשבת גופות החיילים הדר גולדין ואורון שאול המוחזקות בידי חמאס. "אנחנו מציינים בימים אלה תשע שנים למבצע צוק איתן, מבצע משמעותי ורחב היקף ותכליתו השבת ביטחון לדרום. שירתי בו כמפקד החטיבה הצפונית ברצועת עזה. נפלו בו טובי בנינו. האתגרים רבים, ברחבי הנגב והערבה", הוא אמר. "המשימה ברורה. נפעל כשערכי יסודות צה"ל מתווים את דרכנו. נפעל בכל כוחנו לביטחון הדרום".