רזבוזוב: "לא פוסלים את החרדים" 
(צילום: ירון ברנר)
הבחירות לכנסת ה-25 אמנם יתקיימו רק ב-1 לנובמבר, אך הקרבות הפנים-מפלגתיים ובתוך הגושים כבר עולים שלב. שר התיירות יואל רזבוזוב אמר היום (רביעי) לאולפן ynet כי במפלגתו "לא פוסלים" ישיבה עם המפלגות החרדיות, ח"כ גילה גמליאל מהליכוד קראה "לא לזרוק קולות לפח", ברמיזה למפלגת ימינה, וח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית סבור ששרת הפנים איילת שקד נמצאת "בצד של השמאל".
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2022 במקום אחד

"מדברים איתנו גורמים באופוזיציה, שישבו שם במשך שנה ונמאס להם", אמר השר רזבוזוב. "יש לנו מרחב ויכולת תמרון לממשלה, כך שאנחנו רגועים וסומכים על ראש המפלגה יאיר לפיד שיידע להרכיב ממשלה טובה".
1 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן
שמחה רוטמן
ח"כ רוטמן, השר רזבוזוב וח"כ גמליאל
(צילום: משה מזרחי, יריב כץ, קובי קואנקס)
- האם אתה רואה את יהדות התורה וש"ס יושבים בממשלה בראשות לפיד? "אם הם יישבו תחת קווי היסוד של הממשלה, שאותם נקבע בהמשך, כמובן שהם יוכלו להיות חלק מהממשלה. אנחנו לא פוסלים אותם".
- בתחושה שלך, הם התייאשו מנתניהו? "הרבה אנשים התייאשו מנתניהו. לאנשים באופוזיציה נמאס לשבת שם, והם רוצים ממשלה יציבה. אנחנו העברנו תקציב ורפורמות ועשינו דברים".
- לגבי פרישתו של השר עיסאווי פריג' ממרצ, אתה לא חושש לגורל המפלגה שאם היא תרד אתם תיפגעו? "לכולם יש אחריות. מי שרוצה לשמור על שלטון החוק ועל הדמוקרטיה צריך לנהוג באחריות. בגלל העניין הגושי כל אחד צריך לבוא ולתת את הדין, ולחשוב על האחריות שלו לשמירה על שלטון החוק והדמוקרטיה, ומניעה מכוחות חיצוניים להשתלט על המדינה".
- כלומר אתה אומר לאנשי מרצ - אם עוד חודש תעמדו על ארבעה מנדטים, תשקלו ריצה משותפת עם העבודה? "אני לא יכול להגיד להם כלום כי אני לא חלק מהמפלגה שלהם. אבל אני אומר שכל אחד יכול לסכן את עתידה של המדינה, וצריך לבוא ולקחת את זה בחשבון, כי יש פה סיכוי להקים ממשלה יציבה בראשות לפיד. אנשים רוצים ממשלה שתתפקד ותעבוד".
גמליאל: "אנשים הצביעו ימינה וקיבלו את רע"מ"
(צילום: אריק מרמור, ירון ברנר)
גם חברת הכנסת גילה גמליאל מהליכוד התייחסה בריאיון לאולפן ynet לקרבות הפנים-מפלגתיים סביב השריונים, ולמאבקים בין מפלגות הימין לקראת הבחירות.
- מה את חושבת על השריונים? שמענו שזה לא רק ח"כ עידית סילמן, אלא גם ח"כ ניר אורבך. מה דעתך? "לא יודעת על מה דובר איתם, אבל תנועת הליכוד היא בהחלט בית לאנשים ונשים שמגיעים מתוך עקרונות התנועה. צריכים להיות מאוד זהירים כשאנחנו מגיעים לבחירות האלה, ולראות את מי אנחנו בוחרים, על מנת לשמור את כולם בתוך המפלגה ולא כל אחד משיקוליו האישיים".
- תיארת שתי אופציות - ממשלת ימין או ממשלה של לפיד עם המשותפת. איפה שקד בתמונה הזאת? "אני קוראת לכולם להצביע ליכוד ולא להצביע לשום מפלגה אחרת. אנחנו צריכים לזכור שהיינו בהרפתקה קשה בשנה האחרונה, כשאנשים חשבו שהם מצביעים ימינה לליכוד וקיבלו את רע"מ בממשלה, עם תלות ברשימה המשותפת. כשרוצים להבין שהקול שלכם בקלפי לא ייזרק לפח - צריך להצביע לליכוד".
-אז קול לאיילת שקד זה קול שנזרק לפח? "אני לא יכולה לסמוך כבר על אף אחד לאור מה שקרה בשנה האחרונה. מי שבאמת רוצה את הבחירה שלו, שתמומש לממשלת ימין חזקה בראשות נתניהו, שיצביע לנתניהו".
רוטמן: "לא מתערב לשמאל איך הוא מחלק את הקולות שלו"
(צילום: ירון ברנר)

"סמוטריץ' ובן גביר אומרים מעל כל במה שהם רוצים שתהיה ריצה משותפת, אני מאוד מקווה שזה מה שיקרה", אמר היום ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית בריאיון לאולפן ynet.
- דעתך על הריצה של איילת שקד? "אני לא מתערב לשמאל איך הוא מחלק את הקולות שלו".
- מבחינתך איילת שקד היא עדיין בצד של השמאל, למרות ששם מתנערים ממנה. "לגבי ההתנערות של השמאל - אני תמיד מתלבט אם כשהם מצייצים בטוויטר הם יושבים אחד ליד השנייה ומתאמים איזו התקפה הדדית. איילת שקד אומרת - 'אולי עוד כמה אנשים ייקנו את מה שמכרתי להם בבחירות האחרונות, למרות שישבתי עם תומכי טרור, למרות שהייתי עם מרצ בממשלה ולמרות שהייתי אדריכלית יחד עם בנט לאותה ממשלה שנשענה על תומכי טרור, אז אולי שוב אצליח למכור לאנשים את תדמית הימין'".
- מה אתה חושב על עדות הדס קליין בתיק 1000 של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שמתנהל בשעה זאת בבית המשפט המחוזי בירושלים? "כל העיסוק בתיקי נתניהו בתקופה שבה אנחנו נמצאים מראה את הבעייתיות של מערכת המשפט. גם היועמ"ש הקודם סיווג את רוב הדברים האלה, בצדק, כרכילויות חסרות משמעות וכתבות צבע. מערכת המשפט היא חלק מקמפיין פוליטי תקשורתי. זאת אכיפה בררנית".