3 צפייה בגלריה
תעודת הזהות שהודלפה
תעודת הזהות שהודלפה
תעודת הזהות שהודלפה
ערוץ טלגרם חדש, שמכנה את עצמו "open hands", פרסם היום (רביעי) מסמכים אישיים לכאורה של ראש המוסד דדי ברנע. העמוד, שצבר מאז פתיחתו כ-180 עוקבים, מתיימר לחשוף "סודות אישיים ומשפחתיים" שקשורים לברנע, והציג תמונות אישיות, כרטיס טיסה לקופנהגן ותעודת זהות. לפי הערכות בישראל, האקרים איראנים חדרו לטלפון ישן של רעייתו של ראש המוסד ושאבו ממנו מידע.
בעמוד הטלגרם מופיעים סרטונים וידאו בכמה שפות, ובהם ריאיונות עם "צוות מודיעין רב-לאומי שניהל מעקב אחרי ברנע החל מ-2014". הסרטונים מתחילים בספרייה קטנה בהוד השרון, וכוללים צילום לוויין של מה שנטען שהוא ביתו הפרטי של ברנע במרכז הארץ. בהמשך מופיע גם סרטון קצר שבו ברנע משתטה, ותחת זה נכתב: "חשבנו שהוא אדם רציני, אבל הוא נקשר לטיפשות שלו".
3 צפייה בגלריה
התמונה שהודלפה
התמונה שהודלפה
התמונה שפורסמה מתוך הסרטון
3 צפייה בגלריה
המסמך שההאקרים הדליפו
המסמך שההאקרים הדליפו
אחד המסמכים שפורסמו
העמוד כתב גם, בין השאר: "יש לנו מתנה קטנה עבור המוסד: באהבה לדוד. פורים שמח. המשך יבוא".
העמוד גם מציג מסמכים אישיים של ראש המוסד ומשפחתו וטוען כי משפחת ברנע יצאה לחופשה בקופנהגן במהלך מבצע צוק איתן בשנת 2014. בסרטון מוצג העתק של כרטיס הטיסה האלקטרוני מנתב"ג לקופנהגן ונכתב שהדבר "מראה איך מנהיגי ישראל מרגישים פחד".
מי שפרסם את העמוד רצה להביך את המוסד הישראלי. העיתוי לא מקרי, ומתרחש על רקע פרסומים אודות תקיפה גדולה שיוחסה לישראל נגד בסיס כטב"מים איראני שבו הושמדו מאות כלים ונגרם נזק משמעותי לזרוע הכטב"מים האיראנית – מבצע שמיוחס למוסד הישראלי וכן לשורה של תקיפות שבוצעו לאחרונה.
בישראל מעריכים כי המחשב הנייד והטלפון הנייד של ראש המוסד לא נחשפו. המסמכים והתמונות שמופיעים בעמוד נראים אמיתיים, אך מדובר בחומרים ישנים מאוד שלא קשורים אחד לשני.
ממשרד ראש הממשלה נמסר בשם המוסד: "החומרים המדוברים ישנים ואינם ממכשיר הטלפון של ראש המוסד".