20 שרים טסו בחודש יוני האחרון ל-24 יעדים, וגם אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מהם לצמצם את מספר הנסיעות - ואפילו נקבע נוהל שמחייב אישור של ראש הסגל, מזכיר הממשלה ורה"מ לטיסה - זה לא עזר. השרים לא הפסיקו לטוס.
אחת הסיבות הבולטות למספר הגבוה של טיסות בחודש יוני היא מצעד ישראל השנתי בניו יורק, שאליו הגיעו השנה שרים וחברי קואליציה רבים - בניגוד למקובל מדי שנה. למעשה, לבקשת נתניהו, חלק מהשרים לא הגיעו למצעד ברגע האחרון - על אף שהיו בניו יורק. בדוח שפרסם מזכיר הממשלה יוסי פוקס הוא פירט את הנסיעות של כל שר, כאשר מרבית הנסיעות היו כלשון הדוח "בענייני משרדם" של השר או השרה. עם זאת, הם לא הגיעו רק לניו יורק.
4 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומטוס "כנץ ציון"
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומטוס "כנץ ציון"
נתניהו ביקש לצמצם נסיעות, השרים המשיכו לטוס
(צילום: רויטרס, יאיר שגיא)
4 צפייה בגלריה
שרת התחבורה מירי רגב נפגשה עם שר התחבורה של מרוקו ברבאט
שרת התחבורה מירי רגב נפגשה עם שר התחבורה של מרוקו ברבאט
מירי רגב עם עמיתה ממרוקו. שהתה במדינה שמונה ימים
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
צעדת הקהילה היהודית בניו יורק
צעדת הקהילה היהודית בניו יורק
השרים אליהו, סופר ודיסטל במצעד בניו יורק. שר המורשת שהה במדינה 13 ימים
5 שרים ושרות טסו למרוקו - הבולטת שבהם היא שרת התחבורה מירי רגב שביקרה במדינה במשך לא פחות משמונה ימים - אחרים, בהם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לשיתוף פעולה אזורי דוד אמסלם הגיעו לצרפת לכנס של ה-OECD ונפגשו גם עם הקהילה היהודית. שר התרבות והספורט מיקי זוהר נסע עד לארגנטינה כדי ללוות את המסע של נבחרת הנוער במונדיאליטו - שהגיעה עד למקום השלישי.
את הנסיעות הארוכות ביותר בחודש יוני עשו שר התפוצות עמיחי שיקלי מהליכוד, שנסע לקנדה ולארה"ב מ-30 במאי ועד 11 ביוני ושר העבודה יואב בן צור מש"ס, ששהה באותם תאריכים בארה"ב, שם הרצה בין היתר בפני עולים מטעם ארגון "נפש בנפש".
4 צפייה בגלריה
אלי כהן באיזור המפורז בין צפון לדרום קוריאה
אלי כהן באיזור המפורז בין צפון לדרום קוריאה
עשרות מטרים מצפון קוריאה. שר החוץ כהן, ביקר גם בפיליפינים
(צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)
השרה דיסטל מספרת על הביקור בארה"ב - והשיחה עם השוער במלון

אלי כהן הגיע לביקור ראשון של שר חוץ ישראלי זה 56 שנה בפיליפינים ובהמשך הגיע עד כדי עשרות מטרים מהמדינה המבודדת צפון קוריאה, כשביקר בדרום קוריאה. שר התיירות חיים כץ ביקר בבולגריה ובבחריין.
שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס היה גם הוא בין השרים שהגיעו לארה"ב - וטס גם כן למרוקו. כמוהו גם שר הבריאות והפנים משה ארבל ושר המורשת עמיחי אליהו. שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן הסתפקה בטיסה "רק" לארה"ב, שאת חוויותיה משם שיתפה בשיחת ספייס בטוויטר, בעוד השרה להגנת הסביבה עידית סילמן הסתפקה בביקור בן שישה ימים במרוקו.
את רשימת הטסים סוגרת שרת המודיעין גילה גמליאל, שביקרה בשבוע האחרון של חודש יוני בבריטניה במשך כיממה וכן הגיעה גם לאיטליה למשך ארבעה ימים.