כשברקע חילופי האשמות בתוך קבינט המלחמה, וכשבאוויר התבטאויות מצד בכירי חמאס לפיהן התמרון ברפיח לא יכול להימשך במקביל למו"מ, השיחות על עסקה לשחרור חטופים בין ישראל למתווכות - מצרים וקטאר - יתחדשו היום (שלישי). המו"מ צפוי להתנהל מרחוק, אחרי ההחלטה להרחיב את המנדט לצוות.
העקיצה של נתניהו: "מי שהתייאש - שיחזור להחזיק דגל שחור - או יניף לבן"
(צילום: ערוץ כנסת)

גורמים המעורים במו"מ טענו כי הפעולה ברפיח צפויה להעמיד בספק את חידוש המו"מ, בין היתר בעקבות הודעת חמאס הדורשת את הפסקת התמרון ברפיח בתמורה לחידוש המו"מ. המו"מ צפוי להמשיך מנקודת הסיום שלו. גורם בצוות המו"מ אמר כי נקודת המחלוקת המרכזית מול חמאס נותרה סיום המלחמה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנגד לדרישת חמאס לסיים את המלחמה - מה שמעמיד בסימן שאלה את הסיכוי בכלל להגיע להסכם. "יש שיח עם המתווכות ממצרים וקטאר. הן אמורות להעביר תשובות של ישראל לחמאס", אמר גורם בצוות המו"מ.
2 צפייה בגלריה
מחאה בירושלים
מחאה בירושלים
(צילום: AHMAD GHARABLI / AFP)
המו"מ, כאמור, צפוי להיפתח גם בצל מוקש משמעותי שנכנס למשוואה: התבטאויות של בכירי חמאס לפיהן התמרון ברפיח לא יכול להימשך במקביל למו"מ. "לא נחזור לשולחן המו"מ בגלל האירוע במחנה הפליטים ברפיח (תקיפת צה"ל - י"ק) ועד שתופסק הפעולה ברפיח", איימו בחמאס.
גורמים המעורים במו"מ אמרו כי אם הפסקת התמרון ברפיח תהיה תנאי להמשך המו"מ על עסקת חטופים - זה יכול לתקוע הכול. כי מבחינת חמאס, עד שלא נצא מרפיח המו"מ לא יתחדש.
בינתיים, בסביבתו של הממונה על סוגיית החטופים, אלוף במילואים ניצן אלון, טענו כי הפרסומים על עימות ישיר מול ראש הממשלה בנימין נתניהו אינם נכונים - ואף מוגזמים. הציטוטים שפורסמו, כביכול בשמו של אלון, גרמו למתיחות בין הדרג הצבאי לדרג המדיני.
2 צפייה בגלריה
אלוף (מיל׳) ניצן אלון בשיח עם המשרתים במפקדה האחראית על השבת החטופים  מלחמת חרבות ברזל
אלוף (מיל׳) ניצן אלון בשיח עם המשרתים במפקדה האחראית על השבת החטופים  מלחמת חרבות ברזל
אלוף במיל' ניצן אלון. מתיחות, וטענה לפרסומים מוגזמים
(צילום: דובר צה"ל)
בנאום שנשא אמש בכנסת, התייחס ראש הממשלה נתניהו לאותה מתיחות - ואף שיגר עקיצה לאלון, שצוטט באומרו כי עם הרכב הממשלה הנוכחי יהיה קשה להגיע לעסקה - דברים שבצה"ל טענו שהוצאו מהקשרם. "מי שאומר שהוא מתייאש, לא מוכן ולא יכול לעמוד בלחץ - שיחזור להחזיק דגל שחור. בעצם, שירים דגל לבן של כניעה", אמר נתניהו.
הוא הוסיף: "לפני כמה ימים צפינו בכאב עמוק בסרטון מזעזע שמתעד את חטיפת החיילות הנפלאות שלנו והלב נקרע. החטופים והחטופות תמיד בליבנו והם תמיד בראש מעייננו. אני דוחה מכל וכל את השקר הנתעב כאילו אני לא נותן לצוות המו"מ את המנדט שהוא מבקש ולא נענה לבקשות שלו. קיבלתי חמש פניות של צוות המו"מ להרחיב את המנדט, ואישרתי את כולן".
עוד אמר ראש הממשלה: "סינוואר הוא המכשול היחיד לשחרור החטופים. במקום שהלחץ יהיה מופנה נגד סינוואר - הוא מופנה כלפי ממשלת ישראל. סינוואר יושב בבונקר ומחכך ידיו בהנאה ושמח שעושים בשבילו את העבודה. חברי הכנסת, אזרחי ישראל, את הלחץ צריך להפעיל נגד חמאס. אנחנו עושים את זה, נלחמים בעוצמה במרכז הרצועה, בצפון הרצועה ובדרום הרצועה. אני אמשיך להילחם עד שנניף את דגל הניצחון".
פורסם לראשונה: 23:38, 27.05.24