שני אחים מג'סר א-זרקא, כרם (19) ומוסטפא (20) אבו חאמד, נורו למוות הלילה (בין רביעי לחמישי) ברכבם במרכז פרדס חנה, בחניה של חנות הירקות שבה הם עובדים. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח כפול, וכוחות גדולים הגיעו לזירה. ההערכה במשטרה היא כי מדובר בחיסול על רקע סכסוך בין משפחות. מתחילת השנה נרצחו 107 בני אדם בחברה הערבית.
3 צפייה בגלריה
כרם אבו חאמד מג'סר א-זרקא שנרצח ביריות בפרדס חנה
כרם אבו חאמד מג'סר א-זרקא שנרצח ביריות בפרדס חנה
כרם אבו חאמד
3 צפייה בגלריה
מוסטפא אבו חאמד מג'סר א-זרקא שנרצח ביריות בפרדס חנה
מוסטפא אבו חאמד מג'סר א-זרקא שנרצח ביריות בפרדס חנה
מוסטפא אבו חאמד
מהחקירה הראשונית עולה כי השניים נורו בעודם יושבים ברכבם, אחרי שהגיעו בשעה מוקדמת לחנות שממוקמת במרכז מסחרי ברחוב הדקלים המרכזי בפרדס חנה. ככל הנראה, הם הגיעו לסדר את הסחורה בחנות - ונורו בעשרות כדורים מטווח קרוב, באמצעות נשק מסוג M-16.
בסמוך למרכז המסחרי שבו אירע הרצח ישנם בניינים רבי-קומות חדשים יחסית ומאוכלסים, ושם שמעו היטב את הירי - שגרם לבהלה רבה. הדיירים הזעיקו את המשטרה, שפתחה בחקירה שהוטלה על ימ"ר חוף.
סגן מפקד מחוז חוף וסגן מפקד ימ"ר חוף, סגן ניצב יוני חג'ג', הגיעו לזירה ויחד עם כוחות המחוז אוספים ממצאים לצד מצלמות אבטחה שפזורות במרכז המושבה. החקירה תוטל על היחידה המרכזית של מחוז חוף, שם הדגישו שיעשו הכל כדי להביא את הרוצחים לדין. ארבעה בני אדם מהחברה הערבית נרצחו במחוז חוף ביממה האחרונה.
ההודעה הראשונית של המשטרה התקבלה בשעה 03:25 לפנות בוקר, על שני פצועי ירי ביישוב. כ-20 דקות לאחר מכן התקבלה הודעה נוספת על כך שנקבע מותם של השניים.
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח הכפול בפרדס חנה-כרכור, שבה נורו למוות שני צעירים
זירת הרצח הכפול בפרדס חנה-כרכור, שבה נורו למוות שני צעירים
זירת הרצח הכפול בפרדס חנה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
ממד"א נמסר כי בשעה 02:42 התקבל דיווח במוקד על שני פצועים מירי בפרדס חנה-כרכור. "חובשים ופרמדיקים של מד"א מדווחים על שני צעירים בני 19 ו-20 ללא סימני חיים וקובעים את מותם", נמסר. חובש רפואת חירום במד"א, שילה הלוי, סיפר: "שני הצעירים ישבו מחוסרי הכרה ברכב כשהם סובלים מפציעות ירי בגופם. ביצענו בדיקות רפואיות אך למרבה הצער הפציעה שלהם הייתה קריטית ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".
הרצח הכפול בפרדס חנה מצטרף לשני מקרי רצח אחרים שאירעו אמש: מוחמד מחאמיד, גבר בשנות ה-30 לחייו, נדקר למוות במהלך קטטה בכפר מועאוויה שבוואדי ערה. לפי החשד, מי שרצח אותו בדקירות הוא אחיו, בשל סכסוך בתוך המשפחה. שעות ספורות לאחר מכן, רג'אי חביב נרצח במכולת בג'דיידה-מכר שבגליל המערבי.