רומן זדורוב בעדות בבית המשפט
(צילום: שמיר אלבז )

הסתיימה עדותו של רומן זדורוב במשפט החוזר: רומן זדורוב, המואשם ברצח הילדה תאיר ראדה בקצרין ב-2006, הציג גם היום (שלישי) גרסאות שונות מאלו שעלו במהלך חקירתו ובמשפטים הקודמים.
עדותו של זדורוב, שנפרשה על פני שבע ישיבות, תמה באמירה של השופט אשר קולה כי הסתירות בדבריו של זדורוב מטרידות. היה זה בשלב החקירה הנגדית החוזרת. עורך הדין בני משה מצוות התביעה עימת את זדורוב עם אמירה שלו למדובב ארתור, לפיה היה בטוח שגופתה של תאיר ראדה תימצא רק למחרת יום הרצח. מאידך, טען זדורוב שלא ידע כי נרצחה בתוך תא שירותים, וחשב כי נרצחה במתחם השירותים, בין התאים. המידע על הרצח בתוך התא, כך טען, נמסר לו על ידי החוקרים.
עו"ד משה: "אתה אומר לארתור, הייתי בטוח שימצאו אותה למחרת. אני מבין מזה שאתה חושב שהיא לא נרצחה במקום פתוח, במקום שבו אנשים יכולים להיכנס ולראות מיד... וכשאתה אומר לנו פה שהיית בטוח שהיא נרצחה בחוץ ולא בתוך התא, אתה משקר".
3 צפייה בגלריה
רומן זדורוב בעדות בבית המשפט
רומן זדורוב בעדות בבית המשפט
רומן זדורוב בעדותו היום. ממשיך להציג גרסאות שונות מבעבר
(צילום: שרון צור )
זדורוב ענה: לא נכון, אני לא ידעתי את הדברים האלו".
השופט קולה: "אבל זו באמת שאלה מטרידה, כי מישהו אומר את זה, באמת מניח שהתא סגור, ולכן הנחת העבודה שעשית לוגיקה שהרוצח נעל את התא. זה לא מסתדר עם התשובה שלך שחשבת שהרוצח רצח לא בתוך תא השירותים".
בדיון בבית המשפט המחוזי בנצרת טען גם זדורוב כי ביקש ממנקה לנעול את המקלט שבו לפי התביעה החביא את חפציו לאחר הרצח, ולכן לא היה האחרון במקלט ביום הרצח. בעבר, מנגד, טען זדורוב שהמנעול במקלט היה מקולקל וכי מעולם לא ננעל. כשנערכו החיפושים אחרי ראדה, והיה צורך להיכנס למקלט, נאלצו המחפשים לשבור את המנעול שהיה מקולקל, ובתוכו נמצאו שרידי קיסם. התביעה טוענת שזדורוב נעל את המקלט וסתם את חור המנעול לאחר שהחביא בו את החפצים.
התובעת, עו"ד חן רוזנפלד, שאלה את זדורוב גם על טיפות הדם שראה בשירותי הבנים. הוא לא מסר את המידע הזה לחוקרים בתחילת הדרך, עוד לפני שנעצר, והשופטים תהו אם לא חשב שמידע כזה יכול לסייע למשטרה בחקירתה. בחקירתו הראשונה במשטרה מסר כי ראה את הטיפות כשבוע לפני הרצח, ובהמשך שינה את גרסתו וטען כי ראה אותן ביום הרצח עצמו.
3 צפייה בגלריה
אילנה ראדה בסיור עם הרכב השופטים במשפט החוזר בבית הספר בקצרין בו נרצחה תאיר ראדה
אילנה ראדה בסיור עם הרכב השופטים במשפט החוזר בבית הספר בקצרין בו נרצחה תאיר ראדה
זדורוב טען בחקירה כי חשב שהדם בשירותי הבנים היה שלה. תאיר ראדה ורומן זדורוב
(צילום: אביהו שפירא)
בדיון היום זדורוב טען כי הוא אינו זוכר מתי ראה את טיפות הדם. אולם, במהלך הדיון התובעת הקרינה סרטון מאחת החקירות בו אמר שהוא חשב לאחר מעצרו כי הדם שראה היה דמה של ראדה, ולכן בעצם היה חייב לראות את הטיפות ביום הרצח. בתגובה לסרטון, זדורוב האשים את החוקרים ששכנעו אותו לשנות את גרסתו, ואילו התובעת טענה כי הדם עבר מזדורוב לשירותי הבנים לאחר הרצח, ולכן הוא ניסה להסתיר את זה ולאחר מכן שינה גרסאות. בהמשך הוא גם טען כי היה מדובר בטיפות בודדות, אך התובעת הקריאה מעדותו במשפט הקודם בו אמר כי היו טפטופים של דם בתא ועל האסלה.
ביום ראשון, היום הקודם לעדותו, הודה זדורוב כי חשש שעומדים לעצור ולחקור אותו כבר בליל הרצח, זאת לאחר שהתובעת הציגה עדות לפיה סיפר זאת למדובב זמן קצר לאחר שנעצר. כשנשאל על ידי התובעת מדוע חשב כך, למרות שלדבריו אינו קשור לרצח, הוא ענה כי ידע שיפילו את התיק "על חמור רוסי מטומטם".
את הגרסה הזו על הלך הרוח שלו לאחר הרצח מסר בפעם הראשונה במשפט הנוכחי. השופטים אמרו כי העובדה שזדורוב מעלה לראשונה אחרי 15 שנה גרסאות חדשות לאירועים שהתרחשו בתקופת החקירה, מבלי שיוכל להוכיח דבר - מטרידה.
3 צפייה בגלריה
עו"ד חן רוזנפלד
עו"ד חן רוזנפלד
עו"ד חן רוזנפלד, התובעת במשפט זדורוב
(צילום: גיל נחושתן )
כתב האישום המחודש נגד זדורוב הוגש במסגרת המשפט החוזר המתנהל נגדו בפרשת רצח תאיר ראדה בשנת 2006 בבית הספר "נופי גולן" בקצרין. כתב האישום המתוקן מייחס לזדורוב עבירה של רצח בכוונה תחילה, בהתאם לנוסח חוק העונשין בעת הרצח, וכן עבירה של שיבוש מהלכי משפט.
חלק גדול מההחלטה על משפט חוזר נובעת מהשאלה מה מקורה של טביעת נעל (לכאורה) על מכסה האסלה, שעליה כתם דם. שאלה נוספת היא מה מקורם של כתמי דם של הנרצחת, שנמצאו על מתקן נייר הטואלט בתא השירותים השלישי במתחם.
פורסם לראשונה: 15:03, 15.03.22