שר הביטחון לשעבר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מזהיר מפני כישלון מודיעיני לגבי יכולות הגרעין האיראניות וההיערכות מול חיזבאללה והמליציות שיעיות בסוריה למלחמה עם ישראל.
בציוץ ברשת X (טוויטר לשעבר) הוא כתב הבוקר (ראשון): "אני רוצה להתריע, אנחנו נמצאים בכישלון מודיעיני. מבחינת היערכות, מערכת הביטחון תקועה כולה ב-6 באוקטובר. יש כשלים חמורים גם מהמוסד, 8200 והמודיעין. אני מתכוון להציג את כל התמונה הזאת למבקר המדינה בפגישה שאקיים איתו השבוע".
1 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן יו"ר ישראל ביתנו בביקור במטולה
אביגדור ליברמן יו"ר ישראל ביתנו בביקור במטולה
ליברמן בביקור במטולה. "כשל מודיעיני בצפון"
(צילום: אפי שריר )
לגבי איום הגרעין האיראני הוא ציין כי "בסופ"ש האחרון, בלינקן אמר שאיראן במרחק של שבוע או שבועיים מנקודת הפריצה של ייצור חומר בקיע לנשק גרעיני. זה בדיוק מה שאמרתי ב-5 ביוני, ושמענו רעש גדול ושאלות על מאיפה אני לוקח את זה. ראש הממשלה היה צריך באותו הרגע לכנס את הקבינט לדיון דחוף, ולדון בדרכי פעולה. אך הוא ממדר את חברי הקבינט, גם סמוטריץ' וגם לוין אמרו, הקבינט הפך לחותמת גומי".
בקשר למלחמה אפשרית בצפון סיפר ליברמן כי "ב-23.6 ראיתי סרטון של נסראללה שאומר שאם תיפתח מלחמה מול לבנון, היא תהיה ללא מגבלות, כללים וסייגים. נכנסתי בהילוך גבוה לשורת בדיקות וכרגע יש לנו מחדל מודיעיני מול המליציות השיעיות בסוריה וחיזבאללה בלבנון, שהוא גדול יותר מערב 7 באוקטובר מול חמאס ברצועת עזה. אני מדבר מדם ליבי כדי למנוע עוד מחדל ועוד אסון, לכן ביקשתי מח"כ שרון ניר להעלות את הדברים בדיונים בוועדת המשנה של חוץ וביטחון".