שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר הערב (ראשון) כי "הפלסטינים הם חלק מציר הרשע", ואמר כי הממשל הבא שייבחר בארה"ב, "יהיה מוכרח, יחד עם מדינות המערב, להפיל את משטר האייתוללות באיראן ולחסל את פרויקט הגרעין שלו שמאיים על מדינת ישראל ועל העולם המערבי כולו".
1 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'. הפלסטינים בציר הרשע
(צילום: עמית שאבי)
סמוטריץ' נאם בכנס "מזרח תיכון נכון", שיזם חבר מפלגתו אוהד טל, ואמר ש"אחת לכמה דורות נקרית הזדמנות נדירה לשנות את ההיסטוריה, לשנות סדרי כוחות בעולם ולעצב מחדש את העתיד. בתקופה הקרובה נידרש לקבל החלטות הרות גורל שיוכלו להוביל למזרח תיכון חדש ונכון".
שר האוצר פירט שני אדנים שעליהם נשענת ההזדמנות שאותה תיאר: התפכחות ישראלית ובינלאומית, לצד פירוק ציר הרשע והחלשתו.
"ההתפכחות הישראלית והבינלאומית היא הזדמנות היסטורית שאסור לפספס לכינון מזרח תיכון חדש ונכון בו ממערב לירדן יש מקום להגדרה לאומית אחת ויחידה - מדינת העם היהודי", אמר סמוטריץ'. "העולם נחשף לממדי הזוועות והרצחנות הערבית שיצאה מעזה וכמו החברה הישראלית, גם הוא מבין שאם יש ציר רשע איראני וציר מדינות מתונות שחותמות על הסכמי אברהם, הפלסטינים נמצאים עמוק בתוך ציר הרשע האיראני".
לדבריו, "הרוב המוחלט של תושבי עזה תמך בחמאס ובטבח, וכן גם הרש"פ ורוב הציבור הערבי ביהודה ושומרון. מי שתומך בטבח, מי שלא גינה אותו עד היום הזה, הוא בצד הרע של העולם. הוא עמוק מאוד בציר הרשע האיראני, הוא 'הבעיה' ולא יכול להיות חלק מהפתרון". סמוטריץ' גם טען כי הוועד הפועל של אש"ף התכנס כדי לערוך טקס אזכרה לסינוואר, אף שאירוע כזה לא התקיים - אלא אירוע לזכר ההרוגים בעזה כולם.
"ציר הרשע נבנה במשך הרבה מאד שנים והוא מאיים על כל העולם החופשי. ציר הרשע מאיים לא רק על מדינת ישראל אלא על העולם המערבי כולו. אנחנו משמידים את חמאס, מכריעים את חיזבאללה, מערערים את המשטר באיראן ופועלים אף מעבר לכך", ציין עוד סמוטריץ'.
"מדינת ישראל בתוך חודש אחד חיסלה את סינוואר, נסראללה ומחבלים בכירים מאוד, גם כאלו שארצות הברית רצתה לחסל שנים רבות. אנחנו יכולים וצריכים לשלב ידיים עוד ועוד. כדי להפיל את משטר האייתוללות האיראני ולחסל את פרוייקט הגרעין שלו שמאיים על שלום העולם".