צור גולדין בריאיון לאולפן ynet: "נשארנו לבד בחזית"
(צילום: אבי חי)

צור גולדין, אחיו של הדר גולדין שנהרג ב"צוק איתן" וגופתו נלקחה בשבי על-ידי חמאס, אמר הבוקר (חמישי) בריאיון לאולפן ynet כי "מדינת ישראל ויתרה לחלוטין על השבת הבנים שלה". גולדין הוסיף כי "אנחנו יוצאים לצעדה בשבוע הבא. אין לנו ברירה, אנחנו קוראים לציבור הרחב לבוא ולהצטרף אלינו".
"בשבוע הבא ביום שלישי נציין שמונה שנים לחטיפתו של הדר, שמונה שנים שלא התבצעה שום פעולה להשיבו הביתה", אמר גולדין. "מדינת ישראל לא נלחמת באופן גורף על החיילים שלה ואנחנו מוצאים את עצמנו לבד. זו קריאה לציבור הרחב, אחרי שאנחנו מבינים שגם במשמרת האחרונה הממשלה מחליטה להשאיר את החיילים מאחור".
- יכול להיות שממשלת ישראל מתנהלת באופן אחר מאז עסקת שליט? "אני אמרתי שהמדינה ויתרה על החיילים שלה, זו ההשלכה של עסקת שליט. המדינה פשוט מוותרת במלוא מובן המילה. שמונה שנים? זה נתפס? שמונה שנים אחרי שאח שלי נחטף בחזית ב'צוק איתן'. מדינת ישראל לא נלחמה, לא עשתה פעולה אחת. מאז שאח שלי נחטף שוחררו כמעט 600 מחבלים, מתוכם 142 מחבלי חמאס, מישראל לעזה. מדינת ישראל הכניסה 14 אלף פועלים מעזה לישראל רק בשבוע האחרון, לא בשביל תנאים הומניטריים. מתבצעות עסקאות כדבר שבשגרה. אח שלי במלוא מובן המילה נמצא על הקרקע של עזה ונציגי ישראל - ראשי ממשלות ישראל - דורכים עליו ופשוט מוותרים על החיילים".
איילת גולדין, אחות של הדר, בריאיון ל-ynet לפני כשבועיים
(צילום: נויל האריס)

"המציאות היום היא שבמדינת ישראל לא מחזירים חיילים ומשאירים אותם מאחור. אם זה נעשה שמונה שנים, באופן מובהק, ברציפות, אם לא נעשתה פעולה אחת כדי להחזירם, לא נלחמים על חיילים בשום צורה", טען גולדין. "שחרור מחבלים זו לא הדרך היחידה להשיב חיילים. אם תסתכלו עמוק אז תראו בכל הפעמים שישראל הפסידה בסוגיית טרור החטיפות, זו סוגיה שמדינת ישראל לא נלחמה על חיילים והגיע מצב שצריך להיענות לדרישות חמאס או לשחרר מחבלים ולעשות עוול ביטחוני או מוסרי".
לדברי גולדין, "אנחנו מדינה שיש בה צבא עם והתחושה היא שהגיעה העת וזו התודעה - אנחנו נמצאים במצב שמדינת ישראל משאירה חיילים מאחור". גולדין התייחס בנוסף לצעדה שארגנה משפחתו לציון שמונה שנים למבצע 'צוק איתן' ולשבי הלוחמים הדר גולדין ואורון שאול, ושבי אברה מנגיסטו, ואמר כי "מי שרוצה להצטרף אליי, מי שעוד אכפת לו, אני יוצא עם המשפחה שלי. ישראל באופן בוטה ומנוגד לערכי המדינה, משאירה את החיילים מאחור ופשוט לא נלחמת עליהם. אני קורא לכל האזרחים להילחם על החיילים".
1 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים משותפת של משפחות גולדין, שאול ומנגיסטו
מסיבת עיתונאים משותפת של משפחות גולדין, שאול ומנגיסטו
שמחה ולאה גולדין לצד זהבה שאול, 2018
(צילום: אלכס קולומויסקי)
גולדין סיכם ואמר כי "כל ראשי הביטחון אמרו לנו שהחיילים לא היו חלק ממשא ומתן אחרי מבצע 'שומר החומות'. נמאס לנו לשמוע את ההבטחות הריקות מתוכן שלא משחררים מחבלים. התחושה היא שפשוט רומסים את חיילי צה"ל יום אחרי יום. אז שלא יתבכיינו על איציק סעידיאן שגם אותו זורקים - זה איזשהו מס שפתיים להראות שדואגים לחיילי צה"ל ולכל החיילים שעברו סבבי לחימה ולא תמכו בהם בשום צורה. כי כשאתה משאיר חיילים מאחור, בניגוד לאתוס הישראלי, אתה בוגד בערכי המדינה ולכן אנחנו שבוע הבא שם כי נשארנו לבד בחזית".