נשיא אלג'יריה עבד אל-מג'יד תבון התייחס למלחמה בין ישראל לחמאס, והצהיר בנאום שנשא כי ברצונו לשלוח סיוע לרצועת עזה. "נשבע לכם באלוהים הגדול, שייתנו לנו המצרים להגיע לגבול עם עזה. אף אחד לא יברח מזה. אני מבטיח שהצבא מוכן, רק שיפתחו את הגבול ויתנו למשאיות שלנו להיכנס", אמר. "נבנה תוך 20 ימים שלושה בתי חולים. נשלח לשם מאות רופאים ונעזור בשיקום של מה שנהרס על-ידי הציונים".
דבריו של נשיא אלג'יריה עבד אל-מג'יד תבון 

אך דבריו של הנשיא האלג'יראי, שלעיתים הוצאו מהקשרם, נתפסו כאיום על ישראל ועוררו תגובות נרחבות בעולם הערבי. העיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון בשפה הערבית, עסק בסערה שחוללו דבריו ברשתות החברתיות, וציין כי הדבר קרה כיוון שהשתמע מהם שהוא רוצה לשלוח את צבאו להילחם בישראל.
גולשים רבים התייחסו לנאומו של הנשיא, שבכלל עסק בהעברת סיוע לתושבים העזתים, וטענו כי הוא קורא למצרים "לפתוח את הגבולות". גולשים נוספים חיברו בין דבריו לבין הבחירות לנשיאות באלג'יריה, ואחרים מתחו ביקורת על הפרשנויות למה שאמר.
העיתונאי המצרי אחמד מוסא כתב: "הקשבתי כמה פעמים לדברים שאמר תבון בסרטון. הוא לא דיבר על שליחת צבא אלג'יריה למלחמה נגד ישראל, אלא על פתיחת הגבול בין מצרים לרצועת עזה כדי להעביר רופאים לטפל בפצועים".
1 צפייה בגלריה
פגישתם של עיסמאיל הנייה ואבו מאזן באלג'יר
פגישתם של עיסמאיל הנייה ואבו מאזן באלג'יר
"נשקם את מה שהרסו הציונים". תבון עם איסמעיל הנייה ואבו מאזן
גולשים אחרים פרסמו את דבריו של תבון וקראו לצבאות ערב לנקוט בפעולה דחופה כדי לספק סיוע לפלסטינים. אחד הגולשים, שבחר באחת הפרשנויות השגויות לאירוע, כתב: "הנשיא האלג'יראי אמר כי קהיר מנעה מאלג'יריה התערבות צבאית בעזה, וכי הצבא שלה מוכן להתערב מיד אם הגבול בין מצרים לרצועה ייפתח". לדברי הגולש, נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק קרא בזמנו לכל מדינה שרוצה "לשחרר את ירושלים" להיכנס וליישם זאת - במקום לדבר.
דוקטור טארק פהמי, מרצה למדעי המדינה בקהיר, אמר לעיתון כי העיתוי של ההצהרה קשור "לשימוש בסוגיה הפלסטינית בתהליך הבחירות באלג'יריה". הוא הסביר כי לעניין הפלסטיני יש השפעה על הבוחר האלג'יראי, שאכפת לו מהנושא "כמו כל אזרח ערבי". פהמי הדגיש כי הניסיון של אלג'יריה למלא תפקיד ברצועת עזה עלול להיתקל במכשולים טכניים, כמו חוסר תקשורת עם ישראל. "מצרים איננה צד ישיר בכל הסדר הקשור לרצועה", אמר.
נוהא בכר, גם היא מרצה למדעי המדינה, מסרה לעיתון כי הצהרותיו של הנשיא הגיעו "באופן ספונטני, מתוך תחושת ייאוש". היא הוסיפה: "למרות כוונותיו הטובות של תבון, הדרישה שלו ממצרים לפתוח את מעבר רפיח מראה על חוסר הכרה של המצב ברצועת עזה. קהיר לא סגרה את המעבר, אלא פשוט מסרבת לאפשר תנועה דרכו כשהשלטונות הישראלים מנהלים אותו".