ה"סאן" הבריטי הקדיש היום (חמישי) את שער העיתון לשמותיהם ותמונותיהם של 32 ילדים שנחטפו לרצועת עזה. "פני בני הערובה של מלחמת עזה: 32 ילדים חפים מפשע נחטפו על ידי טרוריסטים. זו הסיבה שישראל חייבת להילחם בחמאס המרושע", נכתב בשער. "החזירו אותם הביתה".
בעיתון הבריטי שוחחו עם בני משפחותיהם של הילדים שנחטפו - בהם דפנה אליקים בת ה-15 ואחותה אלה בת ה-8. אימן, מעין, סיפרה על תמונות שפורסמו בעזה ובהן ראתה את בנותיה לבושות פיג'מה. הבנות נחטפו לעזה מביתן שבנחל עוז לאחר שהיו עדות לרצח של אביהן נועם, בת זוגו דקלה ובנה תומר.
ביום שבת, 7 באוקטובר, מחבלים פרצו לביתם ותיעדו את כל בני המשפחה יושבים מפוחדים בפינת הבית, האב נועם מדמם והבנות בוכות. המחבלים פרסמו את המשפחה בשידור חי בפייסבוק והעלו סרטונים לרשתות החברתיות. בהמשך תועדה תמונה של נועם נלקח מחוץ לבית בשטח הקיבוץ, זמן קצר לאחר מכן הוא נרצח.
"מי חוטף ילדים? איפה בעולם זה הדבר הנכון לעשות? חמאס צריך היה לשחרר את כולם כבר ביום הראשון. הילדים לא עשו דבר לאף אחד", אמרה מעין ל"סאן". "הם לא חיילים ולא קשורים לשום סכסוך. לא חוטפים תינוקות וילדים. השתיים שלי מדהימות - ילדות מתוקות שאוהבת טיקטוק וסנאפצ'אט. אני רוצה אותן בבית".
בעיתון הבריטי תיארו כי על השער מופיעים בין היתר יולי קוניו בת ה-3, שנחטפה יחד עם אחותה התאומה אלה, עם אמה שרון ואביה דוד. גם דודתה דניאל אלוני, שהופיעה בסרטון הטרור הפסיכולוגי שפרסם חמאס בימים האחרונים, נחטפה לעזה יחד עם בתה אמיליה בת ה-6. מלבד זאת, מופיע גם נווה שוהם בן ה-8 שנחטף עם אמו עדי, אביו טל ואחיו יהל.
הצעיר ביותר בתמונה - כפי שמתארים ב"סאן" - הוא התינוק כפיר ביבס בן ה-9 חודשים, שרק החל לזחול. המבוגרים ביותר הם חמישה בני 17. בעיתון הבריטי שוחחו עם אחותה של שירי ביבס - שנחטפה עם בנה כפיר ובנה אריאל בן הארבע. "אריאל אוהב טרקטורים ואופנועים, תמיד רוצה לטפס ולברוח", אמרה האחות עופרי ביבס-לוי. היא תיארה את כפיר בן ה-9 חודשים ככזה ש"תמיד מחייך, צוחק ורוצה לחבק כל הזמן", והוסיפה: "לא ניתן להעלות על הדעת שמישהו ייקח תינוק כבן ערובה".
3 צפייה בגלריה
העמוד הראשי בעיתון שטרן הגרמני
העמוד הראשי בעיתון שטרן הגרמני
שער השבועון שטרן
(צילום: עיתון שטרן)
3 צפייה בגלריה
צילום מסך מתוך אתר דר שפיגל
צילום מסך מתוך אתר דר שפיגל
שער המגזין דר שפיגל
במקביל, אמצעי תקשורת כתובה מובילים בגרמניה פרסמו השבוע שערים שמתייחסים לחשש של יהודים במדינה בעקבות מעשי אנטישמיות על רקע המלחמה של ישראל מול עזה.
על השער של השבועון שטרן הופיעה תמונה של כמה יהודים גרמנים ועליה הכיתוב "לעולם לא עוד זה עכשיו". העורך הראשי של השבועון פיטר שמיץ כתב: "אם יהודים בגרמניה צריכים לפחד, אתה לא יכול להדפיס את זה לעיתים קרובות".
שער דומה עם תמונת גרמנים יהודים הופיע על המגזין של העיתון דר שפיגל, ועליה הכיתוב: "אנחנו מפחדים".