חברי הכנסת מוסי רז, גדי יברקן ואמילי מואטי בריאיון באולפן ynet
(צילום: אסף חן)

חברת הכנסת אמילי מואטי (העבודה) טענה כי דיבור על איחוד בין מפלגות העבודה ומרצ מזיק למפלגות ולמחנה השמאל - בעוד שבמרצ מעדיפים לשמור על האפשרות פתוחה. בראיון באולפן ynet אמרה מואטי הבוקר (רביעי) כי "אני חושבת שכל הדיבור הזה על איחוד בין מפלגת העבודה למרצ, כאשר מערכת הבחירות רק התחילה, זה דיבור שהוא תבוסתני". חבר הכנסת מוסי רז (מרצ) השיב למואטי ואמר כי "היד שלנו מושטת".
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2022 במקום אחד
מואטי הוסיפה כי "אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לקרוא למצביעים שלנו לחזור הביתה", וציינה כי "למרצ יש את קבוצת המצביעים שלה, שמראים פעם אחר פעם שהם לא נותנים לה לרדת מתחת לאחוז החסימה. נראה איך תיגמר מערכת הבחירות הזו, אני באמת מאמינה שיש לפנינו המון עבודה. הרשימות עוד לא נסגרו".
2 צפייה בגלריה
חברי הכנסת אמילי מואטי ומוסי רז
חברי הכנסת אמילי מואטי ומוסי רז
חברי הכנסת אמילי מואטי ומוסי רז
(צילום: אסף חן)
חבר הכנסת מוסי רז, אתה מסכים עם הדברים? "תראי, ההבדלים בינינו לבין מפלגת העבודה הם קיימים, הם ברורים והם לא קטנים. גם בנושא המאבק שלנו לזכויות אדם ולסיום הכיבוש יש בינינו הבדלים בנושאים האלה. אני לא אומר שהם בלתי ניתנים לגישור. אבל למרות זאת אנחנו תמיד היינו ונשארנו בעד שמאל גדול, מצידי אפילו יותר גדול מרק עבודה-מרצ. מכיוון שזה לא על הפרק אנחנו נמשיך. אנחנו במגמה של התחזקות בסקרים. אין שמאל גדול בעולם היום".
אתם כל הזמן מדברים על שמאל גדול. יכול להיות שבאמת אין שמאל גדול? רז הסכים ואמר כי "אנחנו רואים את הבעיה הזו בכל העולם, אנשים היום פחות מתחברים לעמדות סוציאל דמוקרטיות". מואטי שללה את הדברים ואמרה כי "דווקא ההפך". בתגובה אמר רז כי "תראי את המפלגה הסוציאליסטית בצרפת, בבלגיה, גרמניה, בריטניה, איטליה. אנשים פחות מתחברים לזה".
2 צפייה בגלריה
גדי יברקן
גדי יברקן
"בעבודה לא מדברים על שתי מדינות לשני עמים. הנושא יימחק עם הזמן". חבר הכנסת גדי יברקן
(צילום: אסף חן)
חבר הכנסת גדי יברקן (הליכוד) ביקש להתייחס לנושא המדיני, וחברת הכנסת מואטי תקפה: "אתם תהפכו את המדינה הזאת למדינה דו לאומית". יברקן עקץ ואמר כי "אפילו במפלגת העבודה כבר לא מדברים על שתי מדינות לשני עמים, תתעדכני. את היחידה שמדברת על זה, לא עדכנו אותך. אני מאחל לך שתמשיכי לדבר על הנושא הזה כי הוא יימחק עם הזמן".
מואטי השיבה ליברקן: "אני מאחלת לך ולילדים שלך שהסכסוך הזה ייגמר יום אחד ונחיה בשכנות טובה". בהמשך, יברקן תקף ואמר כי "הממשלה הזאת מסוכנת". לדבריו, "תוך חודש וחצי אנחנו רואים מה יכול לקרות. אנחנו רואים את זה עם הסכסוך עם פוטין, מה שקרה עם הרוסים עכשיו".
מואטי הגיבה ושאלה: "הממשלה הזו היא ממשלה של רצון טוב. וזה שנתניהו הסתכסך עם אובמה? הגיע לקונגרס ונאם לו על הראש, זה בסדר?".