4 צפייה בגלריה
בני גנץ וגדעון סער במסיבת עיתונאים
בני גנץ וגדעון סער במסיבת עיתונאים
גרמו למפלגות לחשב מסלול מחדש. נץ וסער במסיבת העיתונאים המשותפת, שלשום
(צילום: AFP)
חיבור כחול לבן-תקווה חדשה שיצא שלשום (ראשון) לדרך הוביל אתמול את רוב המפלגות לחשב מסלול להמשך. דפי המסרים גובשו מחדש, וגם בחינת האפשרויות השונות עבור מי שעוד יש לו פוטנציאל לחיבורים שטרם יצאו לפועל.
החיבור הטבעי והראשון שדובר אתמול קשור דווקא בימין. ההתנעה הראשונית שלו התקיימה עם מסיבת עיתונאים שערך ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית), שקרא ליו"ר סיעתו בצלאל סמוטריץ' להקים ועדה מיוחדת שתרכיב את רשימתם. זאת לאור ההתמהמהות של סמוטריץ', שלא ממהר לסגור את השותפות איתו. בן גביר חושש ממצב שבו יישאר ללא מפלגה או ייצוג הולם בה, רגע לפני הסוף.
4 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
בן גביר וסמוטריץ'. ירוצו ביחד?
(צילום: עמית שאבי )
בסביבת סמוטריץ', לעומת זאת, מבקשים לחכות לסיום הפריימריז שלהם במפלגה, כדי לוודא אילו שריונים ניתן יהיה לתת לבן גביר בהתאם לצורה שבה תיראה הרשימה.
חיבורים נוספים בימין קשורים באיילת שקד, יו"ר ימינה, שעדיין מנסה לצרף כוחות חדשים לצידה. אתמול היא נפגשה עם השר יועז הנדל והשניים דנו על האפשרויות לרוץ יחד. סלע המחלוקת עמד עד כה על האסטרטגיה שבה תנקוט המפלגה דווקא אחרי הבחירות - האם לחבור לנתניהו, כמו ששקד רוצה, או לדבוק בקו של הנדל שמיצה את השותפות איתו. בשורה התחתונה השניים קבעו להמשיך לשוחח בהמשך.
4 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
מאמינה, בינתיים, שהעבודה צריכה להמשיך לרוץ לבד. השרה מיכאלי
(צילום: עמית שאבי )
בינתיים במרכז-שמאל, במרצ עדיין מפעילים לחצים על שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, דרך צינורות שונים, כדי שתפעל לחיבור. יש מי שסבורים שאם יאיר גולן ינצח בפריימריז על ראשות מרצ כל האפשרויות ייפתחו.
יחד עם זאת, בכירים במפלגת העבודה מבהירים כי בדומה למערכת הבחירות הקודמת, אז הופעלו על מיכאלי לחצים קשים לחבור לראש העיר תל אביב רון חולדאי ולעפר שלח - שלזה היא סירבה - כך בכוונתה לעמוד בלחצים גם הפעם, באמונה שהעבודה צריכה להמשיך לרוץ לבד. במרצ אמרו כי "אין שום שיחות עם העבודה. מרצ היא מפלגת השמאל היחידה בישראל ותתמודד בבחירות לכנסת כנציגת הציבור השמאלני".
4 צפייה בגלריה
מתן כהנא
מתן כהנא
יחבור לגנץ וסער? סגן השר כהנא
(צילום: מוטי קמחי)
סימני שאלה מרחפים גם בהקשר של סגן שר הדתות מתן כהנא וסגן השר אביר קארה, שגם הם מנהלים שיחות ומגעים עם מפלגות שונות, אולם טרם החליטו כיצד לפעול. קארה שוקל להקים מפלגת עצמאים ואולי להתאחד עם מי מהשחקנים האפשריים, ואילו כהנא עוד שוקל את דרכו עם שקד ומחפש אפשרויות נוספות. אפשרות שנבדקת בסביבתו היא לחבור לרשימה החדשה של גנץ וסער.
אם שרת הפנים איילת שקד תפרוש לבסוף ייתכן שכהנא ייקח את הפלטפורמה של מפלגת ימינה, וינסה דרכה לחבור עם אחת ממפלגות המרכז או הימין שלא תומכות בנתניהו.
פורסם לראשונה: 22:40, 11.07.22