סמ"ר ארז מישלובסקי ז"ל (20) נפל בקרב עם עוד שבעה מחבריו לגדוד צבר בחטיבת גבעתי, לאחר שטיל נ"ט פגע בנגמ"ש נמ"ר שבו היו בשטח הרצועה בשבוע שעבר. זוגתו, עדן אלטרס, התגייסה אתמול (ראשון) לתפקיד מבצעי ביחידה עורפית. "יהיה לנו עוד זמן להתאבל, אבל עכשיו צריך להתגייס, לתרום למדינה ולנצח את אויבינו", אמרה אלטרס עם גיוסה לצה"ל.
עדן בת ה-19 איבדה את מי שהיה בן זוגה בתשעת החודשים האחרונים. ביום שבת התיק של עדן כבר היה ארוז ומוכן לקראת הגיוס, וחבריו של ארז הגיעו אליה הביתה כדי לתמוך בה ולרומם את רוחה. עדן, בעוצמה ובנחישות, רוצה לסייע לצה"ל במלחמה הקשה שבה איבדה את ארז. היא עושה זאת למען המדינה, ולמענו. "ארז היה רוצה שאני אתגייס", אומרת עדן. "יש לנו זמן להתאבל, זה לא משהו שאנחנו מרגישים שחולף, אבל גם צריך להמשיך קדימה".
6 צפייה בגלריה
סמ"ר ארז מישלובסקי ז"ל ועדן אלטרס
סמ"ר ארז מישלובסקי ז"ל ועדן אלטרס
עדן אלטרס וארז מישלובסקי
"ארז הוא חלק ממני ואני בטוחה שהוא יהיה איתי בכל שלב שאני אעבור, בשירות הצבאי וגם אחר כך. מאז שאיבדתי את ארז הרצון להתגייס התעצם פי 10, זו זכות להתגייס בתקופה הזו ולתרום את חלקנו. כולנו מעבדים את מה שקרה ואנחנו לא נוותר, נתגייס וננקום את מה שעשו לנו", אמרה.
7 באוקטובר היה היום האחרון בחופשת הרגילה של מישלובסקי. כמו את שאר הימים ברגילה, גם את אותה שבת הוא תכנן להעביר יחד עם חברתו, אלא שאז הגיע הטלפון מהמפקד שלו שביקש שיגיע במהרה לדרום. למחרת ארז כבר נלחם במחבלים בקיבוץ כפר עזה. למרות המראות הקשים, עדן סיפרה שארז שידר לאורך כל השיחות איתו עוצמה וקור רוח. גם כשעלתה השאלה האם ומתי ייכנס לרצועת עזה, היה לארז ברור שהוא יבצע כל משימה שיקבל ויעמוד לצד המחלקה שלו.
6 צפייה בגלריה
עדן אלטרס ביום הגיוס לצה״ל
עדן אלטרס ביום הגיוס לצה״ל
אלטרס ביום הגיוס לצה"ל
(צילום: דובר צה״ל)
6 צפייה בגלריה
עדן אלטרס ביום הגיוס לצה״ל
עדן אלטרס ביום הגיוס לצה״ל
(צילום: דובר צה״ל)
"ביום חמישי לפני הכניסה לעזה דיברנו בטלפון. הוא אמר לי שהוא אוהב אותי ואני אמרתי לו שאני אוהבת אותו. תמיד הייתי אומרת לו שהוא גיבור ואלוף ושישמור על עצמו. ארז היה תמיד המוח, היה לו לב ענק, הוא היה אומר לחברים שלו תמיד ללכת בדרך הנכונה והיה שם בשביל אחרים. אני אקח את זה איתי לשירות. הוא היה מאוד מופנם, אבל האישיות שלו חדרה חזק לאנשים. הוא תמיד יהיה בליבי".
עדן ביקשה להעביר מסר לבני גילה: "אני רוצה להגיד לכל הדור שלי ולמי שמתגייס עכשיו, שזה הזמן שלנו לעשות ולהשפיע. אי אפשר לוותר ולפחד. צריך להתגייס ולתרום למדינה".

קצין השריון נפל בעזה, אחיו מתגייס: "מודל לחיקוי"

סרן בני וייס (וייסטוך) נפל ביום חמישי בקרבות ברצועת עזה. אחיו של קצין השריון, טומי וייסטוך בן ה-19, היה אמור להתגייס לצה"ל ביום שלישי השבוע. בעקבות האסון וימי האבל נדחה מועד גיוסו של טומי בשבוע, אז יצטרף לחבריו ויחל את שירותו בחיל המודיעין. "בני היה עבורי מודל לחיקוי. הוא היה קצין מצטיין והצבא היה חשוב לו", אמר האח טומי.
האחים טומי (19) ודניאל (13) מספידים את אחיהם בני וייס (וייסטוך) ז"ל
(צילום: ליאור אל-חי)
6 צפייה בגלריה
טומי וייסטוך
טומי וייסטוך
טומי וייסטוך, שאיבד את אחיו בני
(צילום: נחום סגל)
6 צפייה בגלריה
טומי וייסטוך
טומי וייסטוך
(צילום: נחום סגל)
דבריהם של אינה ואלי, הוריו של סרן בני וייס (וייסטוך) ז"ל
(צילום: גיל נחושתן)
"טומי רצה להיות חייל קרבי כמו אחיו בני אבל הוא לא יכול, גם בריאותית", סיפרה האם, "גם בתוך הימים הקשים והנוראיים שאנחנו עוברים, אני יכולה לומר שאני מאוד שמחה שטומי לא הולך לקרבי. עכשיו אני אשן בשקט ואהיה רגועה. היה לי קשה עם השירות של בני, אבל היה לו טוב בצבא והוא מילא את התפקיד שלו עד הסוף. שלו. בני אהב את השירות שלו ונתן את כל כולו. היה לו מאוד חשוב לתת את היחס האישי לכל חייל וחייל שלו. החיילים מספרים שהעריכו אותו ומאוד אהבו אותו".