שני גברים בני 68 ו-28 נפצעו הערב (רביעי) באורח קל מאוד בפיצוץ כלי טיס בלתי-מאויש (כטב"ם) ששוגר מכיוון מזרח לעבר העיר אילת. הכטב"ם התפוצץ בשטח נמל אילת, כטב"ם נוסף ששוגר מכיוון מזרח יורט על-ידי ספינה של חיל הים. מיליציה פרו-איראניות בעיראק לקחה אחריות לשיגור כלי הטיס לעבר ישראל.
יירוט ונפילת הכטב"ם באילת

דובר צה"ל מסר כי "בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב העיר אילת, זוהו שני כלי טיס בלתי מאוישים שהגיעו מכיוון מזרח לעבר מרחב העיר אילת, ספינת טילים של חיל הים מסוג 'סער 5' יירטה כלי טיס בלתי מאויש אחד, וזוהתה נפילה של כלי טיס בלתי מאויש נוסף במרחב העיר אילת".
בחברת מפעלי ים המלח הבהירו כי פעילות ייצוא האשלג תימשך כרגיל. "זוהתה נפילת שברי מיירט במתקן האשלג בנמל אילת. עובד שהיה במקום נפצע קל ופונה לקבלת טיפול רפואי. מבדיקה ראשונית עולה כי הנזק שנגרם נקודתי ואינו צפוי להשפיע על פעילותו השוטפת של המתקן", אמרו במפעלי ים המלח.
תיעוד: יירוט הכטב"ם
(צילום: דובר צה"ל)

דוד כהן, חובש רפואת חירום במד"א, סיפר: "הגענו למקום במהירות רבה, במקום ראינו הרס בבניין תפעולי סמוך. גבר שסבל מרסיסי זכוכית ומעט חתכים היה בהכרה מלאה ובמצב קל ביותר, גבר נוסף שנפגע גם הוא ונחבל משפשופים בידיים התהלך במקום ואף הוא נפגע פגיעות קלות בלבד. הענקנו לפצועים טיפול רפואי בשטח שכלל עצירת דימומים וחבישות".
הפרמדיק איגור טרסקין סיפר: "שני הפצועים, שסירבו להתפנות, סיפרו ששמעו את האזעקה וירדו וקפצו למקום הכי מוגן. כלי הטיס נפל סמוך למקום שבו הם היו". כוחות משטרת מרחב אילת הגיעו למקום שבו התפוצץ אחד הכטב"מים, חבלנים פעלו על-מנת לבודד את הזירה.
2 צפייה בגלריה
הזירה באילת
הזירה באילת
הזירה באילת
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
יירוט כטב"ם בשמי אילת
יירוט כטב"ם בשמי אילת
יירוט כטב"ם בשמי אילת
ארז (34), תושב אילת שעובד בבית מלון בעיר, אמר: "סיימתי לעבוד ויצאתי מהמלון. שמעתי את האזעקה ובהתחלה לא ידעתי לאן לברוח, אנשים רצו לכל מיני כיוונים. בסוף הסתתרתי בחניה של מבנה וראיתי את האורות בשמיים. זה היה מפחיד, אני מקווה שהמצב לא יחמיר".
אריאל קדמי, אף הוא תושב אילת, סיפר: "ישבתי במרפסת עם הבירה אחרי יום עבודה. בערך אחרי שמונה הייתה אזעקה. עם הסקרנות שלי ראיתי את היירוטים מעל הים. בת הזוג שלי עובדת בבית חולים לחיות, כולם שם נכנסו לממ"ד.
עידן קורנפלד ואשתו היו בדרך לצאת מביתם להופעה של אסי כהן בעיר כשנשמעה האזעקה. "הילדים ינאי (8) וזיו (5) בכו ונכנסו לפניקה והרגענו אותם. נכנסנו כולם לממ"ד וזיו אמרה 'נמאס לי מהמלחמה'. מזל שאבא שלי שומר על הילדים ויש ממ"ד, אחרי שהילדים נרגעו יצאנו להופעה".
מקורות עיראקיים שצוטטו ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית שמזוהה עם חיזבאללה טענו כי את המתקפה על אילת ביצעו המיליציות הפרו-איראניות בארצם. בהמשך, אחראי הביטחון בגדודי אחת המיליציות בעיראק אמר: "אנו מקווים שפלגי ההתנגדות בעיראק יגבירו את הפעילות שלהם ואת רמת האיום על האויב". בעיתון אל-חדת' הסעודי צוין כי שני הכטב"מים ששוגרו לנמל אילת נורו מעיראק.