2 צפייה בגלריה
תיעוד הירי, ויאצ׳סלב גולב
תיעוד הירי, ויאצ׳סלב גולב
ויאצ'סלב גולב ותיעוד הירי
בית המשפט הצבאי בשומרון גזר היום (רביעי) מאסרי עולם ועוד 30 שנים בכלא על המחבלים יחיא מרעי (20) ויוסף עאסי (21), שהורשעו לפי הודאתם ברצח המאבטח ויאצ'סלב גולב (23) בפיגוע ירי בכניסה לאריאל ב-29 באפריל בשנה שעברה. בנוסף הורשעו השניים בניסיון לגרימת מות ארוסתו של המנוח שסוכך עליה. השניים גם הורשעו בעבירות של סחר בציוד מלחמתי ובעבירה של שיבוש הליכי משפט.
שני המחבלים הורשעו בכך שתכננו לבצע יחד פיגוע ירי. במסגרת ההכנות לביצוע הפיגוע, הם רכשו כלי נשק מאולתרים, סרקו את האזור שבו תכננו לבצע את הפיגוע, חיכו לזמן שבו כוחות הביטחון לא יהיו נוכחים במקום, ולכך שהמנוח וארוסתו יימצאו יחד בעמדת השמירה.
בהמשך נסעו השניים לעבר עמדת השמירה, וכעשר הבחינו במנוח ובארוסתו - החלו לירות לעברם. מרעי ועאסי המשיכו בירי עד שנתקלו במעצור בנשקם ונמלטו. לאחר שמיעת טיעוני הצדדים לעונש, גזר בית המשפט הצבאי את עונשם של המחבלים. בנוסף נקבע שהשניים ישלמו פיצויים למשפחת המנוח ולארוסתו בסך כולל של שלושה מיליון שקלים.
2 צפייה בגלריה
יחיא מרעי ויוסף עאסי
יחיא מרעי ויוסף עאסי
המחבלים יחיא מרעי ויוסף עאסי
גולב הגן בגופו על בת זוגו שהייתה שותפתו לעמדה וספג את הקליעים שנורו. ככל הנראה, נורו לפחות עשרה קליעים על העמדה, כשהמאבטח ספג לא פחות משלושה. לאחר מכן אחד המחבלים חזר לרכב, ביצע סיבוב פרסה ואסף את המחבל השני, שחיכה לו בצד השני של הכביש. השניים נתפסו בתום מצוד של 20 שעות בכפר קראוות בני-חסן במחוז סלפית.
הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות רשמית לפיגוע באופן חריג, וטענה אז כי הפיגוע הוא "רק חלק משרשרת תגובותיה בעקבות התוקפנות נגד מסגד אל-אקצא". מיד לאחר קבלת האחריות, הפיצה הזרוע הצבאית בחשבונותיה הרשמיים כרזות שהכינה המפארות את מבצעי הפיגוע.
מאי 2022: הלווייתו של ויאצ'סלב גולב שנרצח בפיגוע באריאל
(צילום: אלכס גמבורג)

גולב הובא למנוחות בבית העלמין בבית שמש. "היה לך לב כל כך גדול וכל כך טוב, נספר עליך לילדים ולנכדים ותהיה דוגמה בשבילם", ספד בן דודו ולדימיר. בני המשפחה התקשו להיפרד מיקירם, וכשהגופה הוטמנה נשמעו זעקות שבר ובכי. האב זאב ולדימיר אמר קדיש, האם נזנדה התייפחה על הקבר הטרי.
ראש העיר בית שמש עליזה בלוך אמרה אז בדברי ההספד: "ולדי-דניאל שלנו אתה גיבור, כך נזכור אותך כולנו. ולדי-דניאל עמדת בפתח הכניסה לאריאל והגנת כחומה בצורה למול כדורי המחבלים הנפשעים הרצחניים. עמדת כחומה בצורה עד שקרסת ממכת האש הרצחנית".
גולב התגייס לצה"ל באוגוסט 2017, ושירת בפלגת הנגב - יחידה המגנה על בסיס חיל האוויר נבטים שבנגב ובה חיילים חרדים שמעוניינים לשרת בתפקידי לוחמה. הוא השתחרר ב-2020, לאחר שירות מלא. חבריו ומפקדיו לשירות הצבאי העידו: "הוא היה חייל שקט מאוד, מעולם לא שמענו אותו מתלונן. היה עושה הכול, גם כשהיה קשה". המנוח הותיר אחריו זוג הורים ושבעה אחים ואחיות.