תיעוד הצתת הרכב

תושבת בית שאן, בת 31, חשודה בתכנון הצתת רכבו של בן זוגה לשעבר. לשם כך היא שידלה את בן זוגה הנוכחי ואת חברו, כדי שיציתו את הרכב. היום (רביעי) תגיש פרקליטות מחוז צפון לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד השלושה בגין עבירות הצתה, השמדת ראיות, שיבוש מהלכי משפט, סיוע לאחר מעשה וקשירת קשר לביצוע פשע.
מספר דקות לאחר ההצתה, שתועדה במצלמות אבטחה במקום, התקבל דיווח על הצתת רכב נוסף בעיר - והסתבר שהרכב בו היו החשודים שנמלטו לאחר ההצתה התנגשו בקיר בית - ולאחר מכן הציתו גם אותו ונעלמו לאחר שאספו ראיות - וברחו רגלית.
2 צפייה בגלריה
אקסית תכננה להצית את רכבו של בן זוגה הקודם
אקסית תכננה להצית את רכבו של בן זוגה הקודם
תיעוד מהצתת רכבם, לאחר שהתנגשו בקיר
רב-פקד עו"ד קוג'אן תחאוחו, קצין אגף החקירות והמודיעין במשטרת בית שאן, אמר כי ההצתה התרחשה ב-22 ביוני, אז "התקבל דיווח על רכב שבוער בעיר בית שאן, צוותי כבאות והצלה הגיעו למקום והשתלטו על האש וקבעו שמדובר בהצתה. אז נכנסנו לעובי החקירה, תפסנו מצלמות בשכונה בה הרכב חנה, וגילינו רכב חשוד ממנו יוצאים שני רעולי פנים, כשאחד מהם מצית את הרכב שהוצת והרכב נדלק, ואז הם חוזרים לרכב ובורחים".
"על הרכב הולבשו מספר לוחות זיהוי מזויפים, מהחקירה הסמויה הגענו לבעל הרכב, ממנו נלקח הרכב ששימש את חולית המציתים, בפעילות חקירה סמויה, איתרנו את המעורבים בהצתות ובפעילות מבצעית מורכבת חוצת מחוזות נעצרו כל החשודים, האשה נעצרה בבית שאן, ושני המעורבים הנוספים באזור השרון", הוסיף רפ"ק תחאוחו.
לאחר מספר ימים של הכחשות גורפות מצד כל החשודים, נשבר אחד החשודים וקשר את עצמו לאירועים. "בתום החקירה הבנו שתושבת בית שאן כעסה על בן זוגה שנפרד ממנה ובינתיים נישא מחדש לאישה אחרת - והחליטה לנקום בו. לשם כך, היא פנתה לבן זוגה הנוכחי, בן 23, תושב השרון, וביקשה ממנו להצית את רכבו של בן זוגה הקודם, לשם ביצוע המשימה הוא גייס את חברו בן ה-21. בהמשך, לאחר התאונה, היא מילטה אותם חזרה לביתם בשרון", סיכם רפ"ק תחאוחו.
בחקירתה הכחישה החשודה כל קשר לעבירות שמיוחסות לה, אך קשרה את עצמה לשאר המעורבים שנעצרו יחד עימה.