מטוס חמקן מדגם F-35, המתקדם ביותר מבין מטוסי הקרב האמריקניים, התרסק במדינת ניו מקסיקו שבארה"ב. הרשויות שם מסרו לפנות בוקר (יום ד') כי ההתרסקות התרחשה סמוך לשדה התעופה הבינלאומי של אלבקרקי, וכי הטייס שהספיק לפלוט את עצמו נפצע באורח קשה.
2 צפייה בגלריה
מטוס קרב F-35 של צבא ארה"ב במיצג אווירי ב פלורידה 25 במאי
מטוס קרב F-35 של צבא ארה"ב במיצג אווירי ב פלורידה 25 במאי
F-35 אמריקני, וזירת ההתרסקות בניו מקסיקו
(צילום: EPA/CRISTOBAL HERRERA-ULASHKEVICH, רשת X)
ההתרסקות התרחשה אמש ב-23:00 לפי שעון ישראל (14:00 לפי השעון המקומי). לא ברור עדיין מדוע התרסק המטוס היקר, שעלותו עומדת על כ-100 מיליון דולר ליחידה, אך לפי דיווח ברשת ABC מדובר במטוס חדיש שהתרסק כשהועבר מהמפעל של היצרנית לוקהיד מרטין לידי צבא ארה"ב. שני גורמי צבא אמריקניים אמרו לרשת CBS כי המטוס שהתרסק היה "דגם פיתוחי".
צבא ארה"ב ולוקהיד מרטין לא התייחסו לדיווחים הללו, אך ביצרנית המטוסים ציינו כי ה-F-35 אכן היה בדרכו מהמפעל שלה בוורת' פורט שבטקסס לבסיס חיל האוויר האמריקני אדוארדס שבקליפורניה. בחברה ציינו כי לפני שהתרסק עצר המטוס לתדלוק בבסיס של חיל האוויר, שנמצא באזור אלבקרקי. "הטייס פלט באופן בטוח", מסרו בלוקהיד מרטין. "בטיחות היא בראש סדר העדיפויות שלנו, ובהמשך נפעל על-פי נהלי החקירה המתאימים".
האש בזירת ההתרסקות
(צילום: KOB, רשת X)

בתיעודים שהופצו מזירת ההתרסקות במדבר של ניו מקסיקו נראית שריפה גדולה שפרצה שם, וכובתה בהמשך על-ידי שירות הכיבוי המקומיים. פטריק ווייט, שהיה עד להתרסקות בשעה שנסע ברכבו, סיפר לסוכנות הידיעות AP כי לפני כן הבחין במטוס כשהוא טס קרוב לפני הקרקע, באופן שיצר שובל של אפר שהועף לאוויר מעוצמת המהירות. בהמשך נעלם המטוס משדה הראייה שלו, אבל מיד אחר כך ראה "עמוד עצום של עשן שחור" מיתמר באוויר. הוא נסע לזירה, וסיפר שבדרך הבחין בחלק של המטוס שנפל על הכביש.
לא מדובר בהתרסקות הראשונה של מטוס הקרב היקר. בספטמבר אשתקד סערה ארה"ב אחרי שהצבא האמריקני ביקש מהציבור עזרה באיתור מטוס F-35 שנעלם בדרום קרוליינה. שרידי המטוס, שחווה תקלה שגרמה לטייס לפלוט ממנו, אותרו בסופו של דבר בשטח כפרי באזור.
2 צפייה בגלריה
מטוס קרב F-35 של צבא ארה"ב במיצג אווירי ב פלורידה 25 במאי
מטוס קרב F-35 של צבא ארה"ב במיצג אווירי ב פלורידה 25 במאי
היו כבר התרסקויות קודמות. העלות של כל מטוס: כ-100 מיליון דולר
(צילום: EPA/CRISTOBAL HERRERA-ULASHKEVICH)
התרסקות נוספת התרחשה ב-2018, גם כן בדרום קרוליינה, ואז קרקע צבא ארה"ב את כל המטוסים מהדגם הזה. עבור ניו מקסיקו, מדובר בהתרסקות השנייה של מוטס קרב בתוך חודש אחד. באפריל התרסק שם, ליד בסיס נוסף של חיל האוויר האמריקני, מטוס F-16. הטייס פלט עצמו ונפצע באורח קל.