רב-סרן (מיל') דור זימל, בן 27 מאבן יהודה, שנפצע אנושות בתקיפת כטב"ם הנפץ ביישוב ערב אל-עראמשה בגליל המערבי בשבוע שעבר, נפטר מפצעיו במרכז הרפואי לגליל בנהריה.
4 צפייה בגלריה
דור זימל
דור זימל
דור זימל
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של דור זימל)
רס"ן זימל ז"ל שירת כסגן מפקד פלוגה בגדוד 8103, חטיבת עציוני (6). הלווייתו תתקיים מחר בשעה 12:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין באבן יהודה.
אביו של הקצין, שהיה אמור להתחתן בעוד כחודש, סיפר: "דור הוא סמ"פ בנח"ל. ב-7 לאוקטובר הוא גייס את עצמו ואסף את כל החבר'ה של הפלוגה. מאז הוא היה בגבול הצפון. הוא השתחרר מהמילואים בפברואר וחזר תוך כמה שבועות. יצא מהמילואים עם צו 8 לפעם הבאה. אחרי חמישה ימי מאבק, דור-דור שלנו האריה בחר את בחירתו ונדם. תודה לכל מי שתמך בו ובמשפחה בימים קשים אלו. תנוח על משכבך בשלום, אריה שלנו".
על התקרית עצמה סיפר האב: "ביום חמישי בשעה 13:15 התחיל כל הסיפור. טיל ראשון פגע במתנ"ס שבו היו החיילים בערב אל-עראמשה. הם היו שם בהפוגה לפני פעילות. נחו, אכלו קצת, שיחקו פינג-פונג. דור נפגע מהטיל הראשון. הפגיעה שלו הייתה קשה מאוד. הגיעו כוחות חילוץ ואז נורו עוד כטב"מים. היה קושי לחלץ את הפצועים".
דור ובת זוגו שיר היו אמורים להתחתן בחודש הבא. דור הציע לה נישואים וקיבל במתנה את טבעת האירוסים שנתרמה על ידי משפחתו של אדיר מסיקה, שנרצח בפסטיבל נובה. אדיר המשיך את העסק המשפחתי של עיצוב תכשיטים, ולזכרו החליטה המשפחה להעניק טבעות אירוסים חינם לחיילים. דור ושיר התגוררו בשנתיים האחרונות באבן יהודה, והוא היה ראש מטה הבחירות של ראש המועצה שנבחר, מתן כצמן. לאחר הבחירות הוא מונה להיות עוזרו האישי.
4 צפייה בגלריה
דור זימל וארוסתו שיר
דור זימל וארוסתו שיר
דור זימל וארוסתו שיר
(צילום: פרטי)
4 צפייה בגלריה
דור זימל
דור זימל
רב-סרן דור זימל ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
תיעוד: רגע פגיעת הכטב"מ בערב אל-ערמשא
תיעוד: רגע פגיעת הכטב"מ בערב אל-ערמשא
המתנ"ס בערב אל-עראמשה והכטב"ם שפגע בו
מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי במרכז הרפואי לגליל, ד"ר אוריאל טרטמברג, מסר: "הפצוע, שהיה מונשם מאז הגעתו, סבל מפגיעת ראש קשה, וכבר בתחילה אובחנה פגיעה מוחית. כעבור בירור ואבחון כמקובל, התכנסה ועדה שנאלצה לקבוע מוות מוחי. אנו משתתפים בצער המשפחה ומחבקים אותה בשעותיה הקשות".
ראש מועצת אבן יהודה ספד לדור בפוסט שפרסם: "בכאב עצום ובלתי נתפס, אני מבקש להודיע כי רס"ן דור זימל נפל בקרב על הגנת העם והארץ. דור ז"ל, בנם של אלון ושרון, ואח לליאור ותום, היה אמור להתחתן עם אהובת ליבו שיר בחודש יוני הקרוב. מלח הארץ, קצין מצטיין, חבר, אהוב על כל מי שהכיר אותו. מותו הוא אבידה בלתי נתפסת. בשנה האחרונה דור היה ראש מטה הבחירות שלי, עוזרי האישי במועצת אבן יהודה והפך לאח הקטן. בדרכו שלו, תרם את איבריו להצלת אחרים. דור, לא נשכח אותך ונעשה הכול להיות ראויים לך".
במועצה המקומית קדימה צורן ספדו לדור: "קדימה צורן אבלה וכואבת עם כל עם ישראל על נפילתו של דור זימל, בנם של אלון ושרון זימל ואח לליאור ותום, תושבי היישוב. דור זימל הי"ד, קצין בנח"ל, נפצע אנושות באירוע הכטב"ם בערב אל-עראמשה בצפון ולאחר מספר ימים נקבע מותו. כל עם ישראל התפלל לרפואתו. דור היה אמור להינשא בחודש הקרוב לבחירת ליבו, שיר שגיב. המועצה מלווה את המשפחה".
17 בני אדם נוספים נפצעו במתקפה המשולבת של חיזבאללה על המתנ"ס בערב אל-עראמשה - בהם 13 לוחמים וארבעה אזרחים. מפרוץ המלחמה נפלו 605 חיילים.