2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בתל אביב
זירת תאונת הדרכים בתל אביב
זירת הרצח בתל אביב בחודש ספטמבר האחרון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )
תאונת דרכים שבה נהרג נער בשנה שעברה נחקרת כעת כרצח מתוכנן: בחודש ספטמבר האחרון נדרס ונפצע קשה הנער שלו אפללו (16) ברחוב מנחם ארבר בתל אביב. בהמשך נקבע מותו בבית החולים איכילוב, והנהג הפוגע נעצר אחרי שנסע ללא רישיון, ושוחרר כעבור כמה ימים. כעת חושדת המשטרה כי ברכב היו ארבעה בני אדם, והדריסה הייתה מכוונת - על רקע סכסוך בין הצדדים. אחד הנוסעים, בר שמאי (19) מתל אביב, נעצר אתמול, והמשטרה עצרה שלושה חשודים מלבדו - בני 17 עד 19 מתל אביב.
בית המשפט השלום בתל אביב האריך היום את מעצרו של שמאי בארבעה ימים. החשדות נגדו כוללים רצח, קשירת קשר לעשיית פשע ושיבוש מהלכי משפט. "מדובר במוות מיותר של נער בן 16 במסווה של תאונת דרכים, ואנחנו סבורים שמדובר באירוע מתוכנן", אמר רס"ב ישראל סיואונוב, נציג המשטרה בדיון הבוקר.
2 צפייה בגלריה
שליו אפללו נהרג בתאונת דרכים בתל אביב
שליו אפללו נהרג בתאונת דרכים בתל אביב
שלו אפללו
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של מכבי פנאטיקס)
לדברי סיואונוב, "מדובר בפרשה שיש בה כמה מעורבים. היות ובתחילת האירוע סברה המשטרה שמדובר בתאונת דרכים, התיק הזה טופל באגף התנועה של מחוז תל אביב בליווי בוחני התנועה. עם הזמן החשד התעצם והתגבש, והבנו שלא מדובר בתאונת דרכים אלא באירוע מכוון והתיק עבר לטיפול ביחידה שלנו. הייתה בשעתו חקירה מקיפה, שבסופה החשודים שוחררו. אתמול נעצר שוב החשוד וצפויים מעצרים נוספים. יש לא מעט מעורבים, בין אם חשודים או עדים".
השופטת אביטל אמסלם שהאריכה את מעצרו של שמאי ציינה בהחלטתה כי קיים חשד סביר שקושר אותו לעבירות המיוחסות לו. "יש לציין כי החשדות אינם חדשים", אמרה. "למדתי מתיק החקירה כי פעולות רבות בוצעו עוד בטרם המעצר ובהנחיית הפרקליטות. בשלב זה של החקירה קיימות פעולות חקירה משמעותיות נוספות לביצוע, והן חשופות לשיבוש. קיימת עילת מעצר מסוג מסוכנות, אך לטעמי העילה המרכזית למעצר היא חשש לשיבוש. יחד עם זאת, אני סבורה שלאור העובדה שמדובר בחקירה אשר נערכת כבר זמן רב, יש מקום לעקוב אחר התפתחותה באופן קרוב יותר".
סנגורו של החשוד, עו"ד ניר אלפסה מהסנגוריה הציבורית, אמר כי "כבר בינואר המשטרה חשדה שמדובר ברצח, אבל לא היה דחוף מבחינתה לעצור את החשודים. בפני החשוד שלי לא הטיחו הרבה דברים. אני לא מזלזל בדברים שנמסרו. האופן שבו פעלו כאן לא נותן אינדיקציה שדחוף להפוך את התיק שמצדיק חקירה שהחשוד במעצר".