2 צפייה בגלריה
הזירה באופקים שבו מתבצרים המחבלים
הזירה באופקים שבו מתבצרים המחבלים
הזירה באופקים
קרבות קשים מול מחבלים, בעיר המרוחקת 16 ק"מ מגבול הרצועה: לפי ההערכות כ-10 מחבלים פשטו על אופקים, התבצרו במיגונית ובאחד הבתים עם רימונים וכלי נשק והחלו בחילופי אש עם הכוחות שהגיעו למקום.
במהלך חילופי האש באופקים נרצחו אזרחים ונהרגו גם אנשי כוחות הביטחון, חלק מהמחבלים חוסלו. הימ"מ הגיע למקום והחל לנהל משא ומתן עם המחבלים שלא חוסלו.
מאיר סיבוני, תושב אופקים, סיפר כי "מדובר בבית של חברים. הוא ואשתו נהרגו והמחבלים מחזיקים את הבן שלהם כבן ערובה. ראיתי תמונות מתוך הבית וזיהיתי את חבר שלי". תושב אחר הוסיף: "הייתי בבית ושמעתי ירי. הממשלה הזו חייבת לעשות משהו".
ד', תושב אופקים, שאביו ואחיו נפצעו, סיפר: "היינו בממ"ד בגלל האזעקה. יצאנו החוצה לראות מה קורה ופתאום יצא מאיזו פינה מחבל והתחיל לשחרר צרור ירי. חייל עם נשק ניסה לעצור אותו וחטף ירי. אני, אבא שלי ואחי התחלנו לרוץ. אבא שלי קיבל שתי יריות ברגל. אחי הרים אותו ועזר לו להימלט, ואז אח שלי קיבל אחת ברגל. לא יכולנו להיכנס לבית אז באנו לבניין. הירי לא הפסיק, עד עשר וחצי היה ירי - בערך שעתיים אחרי שהם נפצעו. שעה וחצי חיכינו לאמבולנס".
טלי חדד מאופקים מספרת על רגעי הירי
(צילום: אילנה קוריאל)

תושבת אופקים טלי חדד סיפרה הבוקר כי בנה נפצע מירי המחבלים שחדרו ליישוב. "בשעה 06:00 בבוקר שמענו אזעקות. הבן שלי, שסיים קורס קצינים, לקח את הנשק שלו והתחיל לרוץ, ואנחנו יצאנו אחריו. שמענו יריות בגן הידידות, שם המחבלים התבצרו וירו על כל מי שעבר. למזלנו זו הייתה שעת בוקר מוקדמת ואנשים היו בבתי כנסת עדיין בגלל שמחת תורה". טלי הוסיפה: "היו צריכים להיות פה עכשיו צהלות ושמחה לשבע הקפות. לא עזבתי את הבן שלי, רצתי אחריו ממקום למקום במהלך חילופי האש הבן שלי נפגע בבטנו כשרץ אחרי המחבלים. היו פצועים נוספים בתוך השכונה".
טלי סיפרה כי "היה פה ממש מחדל. היה פיצוץ, אני שכבתי על הרצפה בזמן חילופי היריות, כשהכוחות הגיעו. ראיתי מחבל לבוש באפוד זוהר כתום נכנס למיגונית וזורק רימון עשן. התחננתי ואמרתי שהוא שם, אבל הכוחות לא חתרו למגע. המחבל נכנס לתוך הבית".
2 צפייה בגלריה
צה"ל עדיין לא השיג שליטה על הישובים שחמאס כבש: עוד כוחות מוזרמים לדרום
צה"ל עדיין לא השיג שליטה על הישובים שחמאס כבש: עוד כוחות מוזרמים לדרום
כוחות נוספים מוזרמים לדרום
צה"ל עדיין לא השיג שליטה על שבעת היישובים, הערים והבסיסים שהותקפו על ידי חמאס בדרום, וכוחות נוספים מוזרמים לאזור. ההערכה היא כי השגת שליטה במוקדים תיקח שעות ארוכות ואף ימים, שכן הסריקות יתבצעו גם בשטחים הפתוחים הנרחבים בנגב המערבי שסמוכים לגבול, ובהם יש גם חשש להסתתרות חוליות שחדרו. עשרות קצינים בכירים גויסו במילואים, בהם תא"לים ואלופים בכוחות היבשה והאוויר, וחלקם הוזרמו גם לאוגדת הגליל ולפיקוד הצפון, כחלק מהיערכות לפרוץ עימות אפשרי גם מול חיזבאללה.
במד"א עדכנו כי לפחות 40 בני אדם נרצחו במתקפת הפתע מאז הבוקר. צוותי חובשים ופרמדיקים העניקו טיפול רפואי מהבוקר למאות פצועים. הנרצחים נפגעו הן מרקטות והן בהיתקלויות עם המחבלים שחדרו ליישובי העוטף. מדובר במספר לא סופי, מאחר שכוחות ההצלה אינם יכולים להיכנס בשלב זה לחלק מהיישובים שבהם עדיין נמצאים מחבלים.
תיעוד תקיפת צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

מדובר צה"ל נמסר כי חיל האוויר ממשיך לתקוף ברצועה, וצוין כי כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים נוספת סמוך למעבר ארז. בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי עשרות פלסטינים נהרגו בתקיפות צה"ל בעזה.
מוקדם יותר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני כי "מהבוקר מדינת ישראל נמצאת במלחמה. היעד הראשון שלנו הוא קודם כל לטהר את השטח מכוחות האויב שחדרו פנימה ולהשיב את הביטחון והשקט ליישובים שהותקפו. היעד השני, במקביל, הוא לגבות מחיר עצום מהאויב, גם ברצועת עזה. היעד השלישי הוא לבצר זירות אחרות כדי שאיש לא יטעה ויעשה את הטעות להצטרף למלחמה הזו".
לדבריו, "אנחנו במלחמה, במלחמה צריך לשמור על קור רוח. אני קורא לכל אזרחי ישראל להתאחד, כדי להשיג את היעד העליון שלנו - ניצחון במלחמה".