פיגוע ירי בבנימין, שעות לאחר שלוחמת מג"ב נהרגה במבצע בג'נין: עמאר מנסור, בן 34 מבית חנינא, נרצח ביריות בכביש 465, סמוך לצומת המשטרה הבריטית. אישה שהייתה איתו ברכב נפצעה אנושות מהירי. היא פונתה תחילה על ידי עובר אורח לבית חולים ברמאללה, ומשם הועברה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. בצה"ל אישרו שמדובר בפיגוע טרור.
הפצועה, בת 42, היא רוקחת במקצועה, ועובדת באגף הרוקחות בהדסה זה 17 שנים. היא נפגעה בפניה ובצווארה מירי ולאחר החייאה ומתן מנות דם ביחידת הטראומה, הובהלה אל יחידת צנתורי המוח - שם עברה צנתור להפסקת הדימום. בהמשך היא תטופל על ידי צוותי אא"ג, ופה ולסת.
הזירה בבנימין
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

2 צפייה בגלריה
עמאר מנסור
עמאר מנסור
הנרצח בפיגוע הירי, עמאר מנסור
הרכב שכנראה שימש את המחבלים ננטש בסמוך, לאחר שהיה מעורב בתאונה ונוסעיו החשודים נמלטו. כוחות צה"ל ומשטרה הגיעו לזירה ופתחו בחקירה, ועל פי ההערכה מדובר ביותר ממחבל אחד.
על פי הממצאים שעלו מהחקירה הראשונית בשטח, מדובר בפיגוע - וכוחות רבים החלו במצוד בניסיון לאיתור המחבלים. הכוחות, מחטמ"ר בנימין, החלו באיסוף מצלמות ובחסימת צירים, במטרה להבין לאן נמלטו החשודים.
2 צפייה בגלריה
זירת הירי בבנימין
זירת הירי בבנימין
זירת הירי בבנימין
הדיווח הראשוני על הירי התקבל במד"א במרחב ירושלים בשעה 7:27 בבוקר. חובש רפואת חירום במד"א בנימין רוזנבאום סיפר: "הגענו במהירות למקום, ראינו גבר כבן 30 יושב ברכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה וסובל מפצעי ירי בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו".
ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הגיע לזירה: "מדובר בפיגוע ירי עם תוצאות קשות. הטרור רודף אותנו בכל מקום ואנחנו צריכים למגר אותו בכל מקום. חייבים להיות אגרסיביים מול הטרור ולצאת לפעילות נרחבת גם כאן באזור רמאללה וביהודה ושומרון בכלל".
הפיגוע, שעות לאחר נפילת הלוחמת שי גרמאי בג'נין, מעיד שזירת יהודה ושומרון מתעוררת - וזה היה החשש של מערכת הביטחון.
אחרי שחרור האסירים כחלק מעסקת החטופים, ביו"ש יש אהדה רבה לחמאס, כולל קריאות להבערת הגדה ולביצוע פיגועים. בנוסף, חמאס מנצל לצרכיו גם את העובדה שרוב הפועלים נשארים בבית ולא יוצאים לעבודה. זאת, בנוסף לאירועי ההסתה ב"כותלות"- תאי הסטודנטים ברחבי איו"ש. כל אלו, מלבים את האש, ובמקביל צה"ל ממשיך בפעילות האגרסיבית בלב מחנות הפליטים.
פורסם לראשונה: 07:55, 07.01.24