שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום (ד׳) ביחידת האמש"ט - איסוף מסמכים ושלל טכני - באחד מבסיסי אגף המודיעין במרכז הארץ, וחשף מסמך שלדבריו נכתב על ידי בכיר בחמאס למנהיג ארגון הטרור יחיא סינוואר ולאחיו מוחמד - שגם הוא בכיר בחמאס.
גלנט מציג את המסמך שאותר
(צילום: אלעד מלכה)

"אני רוצה להראות לכם כאן מבסיס המודיעין של צה"ל, איגרת שמשקפת מה אומרים בכירי החמאס על מצבם שלהם. זו איגרת שכתב ראפע סלאמה שחוסל על ידנו בחודש יולי אל האחים סינוואר. הוא מתאר את המצב - 70 אחוז מהנשק הושמד, 95 אחוז מהרקטות הושמדו, 50 אחוז מהמחבלים חוסלו או נפצעו והרבה מאוד ברחו, נשארו עם 20 אחוז לשיטתו. זו מצוקה אמיתית שפוגעת בחמאס ופוגשת את המפקדים הבכירים ביותר", אמר.
גלנט הוסיף: "הוא זועק לעזרתם של האחים סינוואר, אבל הם כמובן לא יכולים להושיע אותו. מדוע? כי אנחנו ממשיכים במאמץ שהתחיל בחודש אוקטובר ונמשך צעד אחר צעד, צעד אחר צעד ומגיע לכל בכירי החמאס. את זה הוא כתב לאחים סינוואר, גם אליהם אנחנו נגיע".
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט בביקורו ביחידת האמש"ט של אגף המודיעין
יואב גלנט בביקורו ביחידת האמש"ט של אגף המודיעין
המסמך שחשף גלנט
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
בתרגום של המכתב של סלאמה לאחים סינוואר, ואשר פורסם על ידי לשכת שר הביטחון, נכתב: "לאחים סינוואר הנכבדים והאהובים, אנא קחו בחשבון את הדברים הבאים: אנו שומרים על הציוד ואמצעי הלחימה שנותרו, שכן איבדנו את היכולת הרקטית שלנו 95%-90%; ואיבדנו מנשקנו האישי בשיעור של 60%; איבדנו מחימוש הנ"ט מטולים ורקטות לפחות 70%-65% והכי חשוב שאיבדנו מלוחמי הקודש שלנו, בין שהיד לפצוע, לפחות 50% וכעת נותרו 25%".
סלאמה כתב: "ה-25% האחרונים, בני עמנו הגיעו למצב שהעם לא סובל אותם יותר, שבור ברמה הנפשית או הגופנית. אנו מתפללים לאללה שידריך אותנו בדרך הישר אחיכם אבו- מחמד (ראפע סלאמה)".
2 צפייה בגלריה
ראפע סלאמה ומוחמד דף
ראפע סלאמה ומוחמד דף
ראפע סלאמה ומוחמד דף
סלאמה, מח"ט חאן יונס ויד ימינו של מוחמד דף, היה אחראי על-פי ישראל לתכנון וביצוע מספר פיגועים - והיה אף מעורב בחטיפתו והחזקתו בשבי של גלעד שליט ב-2006. הוא היה אחראי בין היתר גם לתכנון פיגוע ההתאבדות במוצב אורחן בשנת 2005 ופיגועים נוספים שיצאו מחאן יונס.
הוא חוסל ביולי האחרון עם דף על ידי צה"ל, בתקיפה אווירית בחאן יונס, סמוך למתחם העקורים במוואסי. סלאמה הוא המח"ט השלישי של חמאס שחוסל מתחילת המלחמה - אחרי איימן נופל שפיקד על חטיבת מחנות המרכז, ואחמד רנדור שפיקד על החטיבה הצפונית.