פרסום ראשון: יהושע (שוקי) טרטקובסקי, החרדי לשעבר מירושלים שנעצר ביום שלישי בביירות, גורש מלבנון לארה"ב בהתערבות אמריקנית.
2 צפייה בגלריה
יהושע שוקי טרטקובסקי אזרח ישראלי נעצר בלבנון
יהושע שוקי טרטקובסקי אזרח ישראלי נעצר בלבנון
טרטקובסקי
טרטקובסקי, בוגר אוניברסיטת בראון ו-­LSE, נעצר לפי דיווחים שהתפרסמו אתמול בביירות אחרי שנכנס ללבנון בימים האחרונים כ"עיתונאי חוקר". התנהגותו העלתה חשד אצל הלבנונים, ואחרי שנתפס החוקרים מצאו ברשותו דרכון ישראלי. לפי חשבונותיו ברשתות החברתיות, זו לא הייתה הפעם הראשונה שביקר בביירות.
טרטקובסקי נכנס ללבנון באמצעות דרכון בריטי, אך הותיר ברשותו גם את זה הישראלי. הוא מחזיק גם באזרחות אמריקנית. עיתון אל-אחבאר שמזוהה עם חיזבאללה דיווח שכוחות הביטחון עצרו אותו אתמול בדאחייה, שבועיים אחרי שהגיע לבירה הלבנונית. מתברר כי הוא נכנס ללבנון עם עיתונאים נוספים, אך התנהגותו עוררה חשד והביאה למעצרו. באל-אחבאר תיארו את טרטקובסקי כישראלי בן 42, שנולד בארצות הברית ועובד בשבועון "זו הדרך".
2 צפייה בגלריה
יהושע (שוקי) טרטקובסקי
יהושע (שוקי) טרטקובסקי
פוסט שפרסם טרטקובסקי בעבר מביירות
(מתוך פייסבוק)
חבריו מספרים כי הוא היה תמיד "עוף מוזר". אחד מהם תיאר אותו כמי ש"שינה דעות כל הזמן. יום אחד הוא ימין קיצוני, למחרת שמאל קיצוני. הוא היה מאוד לא ברור. אף אחד מהחברים לא הופתע כשהוא נעצר בלבנון". בעבר ניתן לראות שהעלה פוסטים של תמיכה ב"עוצמה יהודית", אך חבריו מתארים אותו כאיש שמאל ש"מתנגד למלחמות".
חברו אהרון רוז אמר כי "הוא עשה תואר ראשון באוניברסיטה אמריקנית מעולה, אבל תמיד היה בחור קצת מוזר. היו לו דברים מבלבלים כאלה. הכי מוזר היה הפייסבוק שלו. חצי שנה היה אנטי ציוני, אחר כך חצי שנה כהניסט. היה מחליף כל הזמן דפי פייסבוק. הוא קוקו מדי בשביל להיות מרגל". חבר אחר סיפר: "הוא כתב מאמרים נגד גיוס חרדים ונגד התנחלויות, ופתאום כתב בעד גיוס חרדים". אחד האתרים שבהם היה כותב מאמרים אף מחק אותם.
מכר נוסף שלו אמר כי "מדובר באדם לא יציב. הוא ודאי לא סוכן של המוסד, לא סוכן ישראלי ולא כלום. הוא בחור לא יציב ואינטליגנט מאוד. הוא נגד המערב ולא גר בישראל, הוא מסתובב בעולם. כל פעם הוא חודש פה וחודש שם - יוון, ברזיל, לבנון, ספרד, טורקיה, פקיסטן. הוא הרפתקן. הוא למד יחסים בינלאומיים והלך לחוות את העולם. אני אופתע אם יש לו תעודת עיתונאי, היה כותב בבלוגים ומתראיין בטלוויזיה בכל מיני מדינות. הוא דובר הרבה שפות".