בתיה לבל לאחר ההרשעה
(צילום: גלעד מורג)

שנה וחצי אחרי שדקר אישה בכפר סבא ביום הזיכרון, המחבל הפלסטיני מוחמד רישה (21) מטול כרם הורשע היום (ראשון) בניסיון רצח בנסיבות מעשה טרור. רישה דקר 14 פעמים את בתיה לבל בת ה-62, ופצע אותה באורח בינוני.
רישה גם הורשע בכניסה לישראל שלא כחוק במסגרת הסדר טיעון, שכלל תיקונים בכתב האישום אך לא שינה את האישום המקורי. ההסדר לא כלל הסכמה על העונש, והשופטים יגזרו את דינו בהמשך.
3 צפייה בגלריה
זירת פיגוע הדקירה בכפר סבא
זירת פיגוע הדקירה בכפר סבא
זירת פיגוע הדקירה בכפר סבא
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
זירת פיגוע הדקירה בכפר סבא
זירת פיגוע הדקירה בכפר סבא
זירת הפיגוע ב-2020
(צילום: AFP)
לבל, שהגיעה לדיון היום, אמרה לאחר ההרשעה: "התנהגותו הייתה ברברית. חיית אדם. הרצח היה בעיניים. הרבה שנאה ועוינות היו לו. למערכת המשפט יש אחריות כוללת ברמה הכי גבוהה כדי לתת את העונשים הראויים בחוק. אני מקווה שנגיע עם מסר ברור לכל האזרחים שדם האזרחים הוא לא הפקר".
על פי כתב האישום המקורי, שהוגש על ידי עו"ד הילה צור מהפרקליטות, רישה החליט לרצוח יהודי על מנת להפוך לשהיד. ביום הזיכרון 2020 בשעת בוקר הוא הצטייד בסכין עם להב באורך כ-15 סנטימטר, יצא מביתו והסתנן לשטח מדינת ישראל. הוא עלה על אוטובוס במטרה להגיע לתל אביב, אך במהלך הנסיעה שינה את דעתו והחליט לבצע את הפיגוע בכפר סבא.
3 צפייה בגלריה
בתיה לבל ועורך דינה חיים בלייכר
בתיה לבל ועורך דינה חיים בלייכר
בתיה לבל שנדקרה בפיגוע ועורך דינה חיים בלייכר
(צילום: אבי חי)
הוא ירד מהאוטובוס ברחוב ויצמן שם ראה את לבל. לאחר שיחה קצרה שיזם כדי לוודא שהיא אכן ישראלית ויהודייה הוא שלף את הסכין, הסתער עליה כשהיא בגבה אליו ודקר אותה שוב ושוב. על פי כתב האישום, חרף פציעותיה הצליחה לבל לברוח והתחננה לעזרה בעוד רישה רודף אחריה. הוא נעצר רק לאחר שנהג שעבר במקום ירה לעברו ופצע אותו. לבל פונתה לבית החולים מאיר בעיר, שם נותחה ואושפזה.
עו"ד חיים בלייכר שמייצג את הקורבן מטעם ארגון "חוננו", אמר: "המחבל הורשע אחרי שבתיה העידה בתיק. הוא בחר להודות. היו תיקונים שלא יהוו נסיבות להקלה בכל דרך שהיא. עמדנו על כך ולכן לא התנגדנו. מדובר באירוע אכזרי ביותר, לתקוף ביום הזיכרון אישה מבוגרת שעומדת בתחנת אוטובוס. זה שהיא חיה זה נס. אנו מצפים שבית המשפט יפסוק עונש שיהיה קרוב למקסימום, לתת אמירה שהטרור שלא מבחין בין ילד, אישה ומבוגר חייב להיפסק".