ברקע המתיחות הביטחונית מתכננים המתנחלים בערב תשעה באב עצרת המונים ממש בכניסה לציר נצרים, שאותו פתח צה"ל במהלך המלחמה ברצועת עזה. למעשה מדובר ביוזמה של תנועת נחלה שבראשה עומדת דניאלה וייס, שבפעם הראשונה נראה שמאתגרת את המערכת בנוגע להתיישבות ברצועת עזה - למרות שלפי צה"ל הכניסה למסדרון נצרים הינה שטח צבאי סגור.
האירוע של תנועת נחלה יחד עם גופים נוספים הוא למעשה שלב נוסף במאמצים לקדם את ההתיישבות בחבל עזה. ל-ynet נודע כי בימים הקרובים יפיצו המתנחלים קריאה המונית לציבור להשתתף ב"אירוע קריאת מגילת איכה בציר נצרים" בליל תשעה באב. האירוע יתקיים בהשתתפות משפחות גרעיני התיישבות מתוך רצון לקדם את רעיון ההתיישבות מחדש בחבל עזה.
סמוטריץ' מדבר על התיישבות בעזה בכנס תקומה
(צילום: רואים את הקולות)

דניאלה וייס, יו"ר תנועת נחלה, ציינה: "לאחר שזכינו לראות את הצלחות הצבא שלנו, אנחנו מחויבים להפוך את ההישגים הללו להצלחה מתמשכת על ידי שיבה להתיישבות בחבל עזה. ההתיישבות היא המפתח לחיזוק הביטחון בעוטף ובמדינה כולה ויותר מכך היא הקשר ההיסטורי שלנו לארץ".
יו"ר תנועת נחלה, צבי אלימלך שרבף, ציין: "עזה חיכתה לנו 19 שנים, כמו מספר השנים שירושלים חיכתה שנחזור אליה אחרי הקמת המדינה. עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי להגשים את החזון הזה".
1 צפייה בגלריה
מודעה "אין שליטה ביטחונית ללא התיישבות איתנה"
מודעה "אין שליטה ביטחונית ללא התיישבות איתנה"
ההזמנה לעצרת בציר נצרים בליל ט' באב
במהלך חודשי המלחמה הצהיר נתניהו מספר פעמים כי אין בכוונתו לייצר מציאות של התיישבות ברצועת עזה וכי הוא פוסל את הרעיון. אלא שרק אתמול (חמישי) בכנס הימין שנערך בתל אביב אמר שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בנוגע להתיישבות כי "גם ביהודה ושומרון תנופה אדירה וגם בעזה. אין מקום בחלקת הארץ הזו לשתי שאיפות לאומיות סותרות. זה או אנחנו או הם, ואנחנו לא נוותר כי זו ארצנו ואין לנו ארץ אחרת, וזה אומר שהם יצטרכו לוותר".
מצה"ל נמסר בתגובה: "מרחב הכניסה למסדרון מרכז הרצועה הינו שטח צבאי סגור, ועל כן הכניסה אליו אסורה לאזרחים. לא מוכרת פניה בנוגע לאירוע זה".