תיעוד השריפה בירושלים, הערב

שריפה משתוללת הערב (חמישי) בכניסה לירושלים, סמוך לכביש 1. האש התקדמה במהירות למרכז תחזוקה עירוני בגבעת שאול ולהר המנוחות, אך צוותי הכיבוי הצליחו לבלום את התקדמותה. כביש 1 לכיוון מזרח נפתח לתנועה, לאחר כחצי שעה שהיה חסום בעקבות השריפה. נתיב אחד יישאר חסום עד לסיום עבודתם של צוותי הכיבוי במקום.
2 צפייה בגלריה
השריפה בירושלים
השריפה בירושלים
"האש מתקרבת למרכז התחזוקה העירוני בגבעת שאול, להר המנוחות וליער ירושלים"
2 צפייה בגלריה
השריפה בירושלים
השריפה בירושלים
כביש 1 לכיוון מזרח נחסם
משירותי הכבאות נמסר כי "מדובר בשריפת חורש סמוך לכביש 1 ליד גינות סחרוב. לוחמי האש מרכזים מאמץ בכדי לבלום את האש שמתקרבת במהירות אל מרכז התחזוקה העירוני בגבעת שאול וכן לכיוון הר המנוחות ויער ירושלים".
מפקד תחנת מרחב "האומה" בכבאות, טפסר משנה שי נחמיה, אמר כי "לוחמי האש הצליחו לבלום את השריפה, וכעת פועלים להשתלט סופית על האש בין כביש 1 לגבעת שאול. הצוותים מבצעים הגנה על המרכז התפעולי של עיריית ירושלים בגבעת שאול בו נמצאים כלי צמ"ה רבים, משאיות ומבנים. כמו כן, הצוותים מונעים מהאש להתקדם אל בתי השכונה וכן אל עבר יער ירושלים והר המנוחות".
שריפת חורש דומה אירעה סמוך למקום גם לפני כחודש, אז פרצה שריפה גדולה באזור עמק הארזים ממערב לירושלים, בין כביש 1 למבשרת ציון. הכביש המוביל ליישוב מכיוון מוצא נחסם לתנועה בשני הכיוונים, וצוותי כיבוי ומטוסים הוזעקו למקום.
כמה ימים לפני כן פרצה גם שריפת חורש בעין לבן שהובילה לפינוי גן החיות התנ"כי ו"אקווריום ישראל" הצמוד לו, שניים מאתרי הבילוי המרכזיים בירושלים. כעבור כשעתיים וחצי הצליחו לוחמי האש להשתלט על הלהבות. השריפה כילתה 60 דונמים של חורש.