המשטרה עצרה במהלך סוף השבוע תושב צור באהר בן 31, שעובד כמפקח ניקיון ב-48 בתי ספר בירושלים, בחשד לחברות בחוליית גנבי רכב שפעלה בעיר. מפקח הניקיון, לו יש עבר פלילי קודם, הוגדר בעבר על ידי הרשויות כאדם ש"עלול לפעול באופן של חציית גבולות". ביום שישי האחרון הוארך מעצרו בבית משפט השלום בירושלים, והיום (שלישי) צפוי להתקיים דיון נוסף בעניינו.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
הועסק בעשרות בתי ספר למרות עבר פלילי. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לאחר מעצרו עיריית ירושלים הנחתה להפסיק את עבודתו לאלתר, ולא לאפשר לו להיכנס למוסדות החינוך בעיר. מפקח הניקיון נעצר על ידי היחידה לפשעים חמורים במסגרת חקירה שמתנהלת שבה הוא חשוד כי לקח חלק בחולייה שפעלה "בשיטתיות ובתחכום רב במטרה לגנוב רכבים".
במשטרה הוסיפו כי הוא הועסק בעשרות בתי ספר בירושלים ובא במגע עם אלפי תלמידים, למרות שהורשע בשנת 2016 בהחזקת סכין תקיפה בכיסו.
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "לא מדובר בעובד עירייה, אלא בעובד חברת קבלן. בתוך כך, עובדים המועסקים במוסדות חינוך נדרשים להציג אישור בגיר בלבד (היעדר עבירות מין). לאור החשד למעורבות בפלילים, ניתנה הנחיה להפסיק את עבודתו לאלתר. בנוסף, ניתנה הנחיה למנהלי מוסדות החינוך ואבות הבית, לא לאפשר לו להיכנס למוסדות החינוך".