על פי הדיווחים באיראן, חיל האוויר הישראלי תקף הלילה (בין חמישי לשישי) יעדים צבאיים איראניים - על אדמת איראן. לפי הפרסומים, בין היתר הותקפו מתקנים של חיל האוויר האיראני, ככל הנראה בתגובה למתקפת הטילים והכטב"מים האיראנית לעבר ישראל בתחילת השבוע. בתוך כך, מערך ההגנה האווירית של צה"ל נמצא בכוננות שיא. בישראל לפי שעה לא מתייחסים לדיווחים, אך גורמים בישראל אישרו ל"ניו יורק טיימס" כי ישראל אכן תקפה הלילה באיראן.
היחיד מבין שרי הממשלה שהגיב לדיווחים על תקיפה הוא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "דרדלה", כך במילה אחת צייץ בן גביר, אחרי שבאמצע השבוע אמר כי "כדי לייצר הרתעה במזרח התיכון - בעל הבית חייב להשתגע. אסור שהתגובה של ישראל תהיה 'דרדלה', בסגנון הפצצות הדיונות שראינו בשנים הקודמות בעזה. תפיסות ההכלה והמידתיות הן תפיסות שעברו מהעולם ב-7 באוקטובר".
תיעוד הפיצוצים בשמי איראן

2 צפייה בגלריה
מערכות האוויריות האיראניות מתמודדות עם מטרות עוינות בשמי אספהאן
מערכות האוויריות האיראניות מתמודדות עם מטרות עוינות בשמי אספהאן
מערכות ההגנה האווירית הופעלו באיראן
במסגרת השתיקה הישראלית, משרד החוץ קרא לשגרירויות בעולם לא להתייחס לנושא.
למרות הדיווחים על הדי פיצוצים רבים שנשמעו במרחב, כלי תקשורת באיראן טענו כי לא זוהתה אף פגיעה וכי הפיצוצים שנשמעו במרחב הם בשל יירוטים מוצלחים שביצעו מערכות ההגנה האווירית באיראן.
במקביל לדיווחים על תקיפות באיראן, התרעה מפני חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלה בגוש חלב, ריחאנייה, כרם בן זמרה, ברעם, עלמה, יראון, דלתון, אזור תעשייה רמת דלתון ואביבים שבגליל העליון. אך בהמשך הדבר התברר כאזעקת שווא.
2 צפייה בגלריה
אינפו: מיקום התקיפה של ישראל באיספהאן איראן
אינפו: מיקום התקיפה של ישראל באיספהאן איראן
אזור התקיפה שמיוחסת לישראל
( צילום: shutterstock)
גורם אמריקני בכיר אמר לרשת CNN כי ישראל עדכנה את ארצות הברית שעות לפני התגובה, וציין כי היא אמרה שתנקום באיראן "בימים הקרובים". לדברי הגורם, ארצות הברית לא תמכה בכך. מוקדם יותר אמר גורם אמריקני בכיר לרשת ABC כי טילים ישראליים פגעו באתר באיראן, ובכיר אמריקני נוסף אמר לרשת אל-ג'זירה כי "ישראל פתחה במתקפה". משמרות המהפכה הודיעו על מצב כוננות מרבית בכל הבסיסים הצבאיים במדינה, המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן נקראה לדיון דחוף - ובמקביל דווח בתקשורת באיראן על הפעלה של מערכות ההגנה האווירית באספהאן שבמרכז המדינה.
לפי סוכנות "פארס" פיצוץ נשמע בצפון-מערב העיר ליד בסיס חיל האוויר של הצבא האיראני. בדיווחים נוספים נטען כי מקור הפיצוץ - ליד שדה התעופה המקומי. במחוז אספהאן ממוקמים כמה אתרי גרעין איראניים, בהם נתנז שנחשב לאתר העשרת האורניום המרכזי במדינה.
באיראן דווח גם על הסטת טיסות אזרחיות משמי המדינה. מנכ"ל שדות התעופה באיראן עדכן על "עצירת תנועת המטוסים באספהאן, שיראז וטהרן". גורם אמר לערוץ הסעודי אל-חדת' כי פורסמה הודעת אזהרה על קיום טיסות באזור מערב איראן. הדיווחים על מתקפת התגובה באיראן, בזמן שבישראל שומרים על שתיקה, מגיעים בתזמון מעניין - יום הולדתו ה-85 של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי.
מוקדם יותר הלילה שוחחו לפי הפנטגון מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין עם שר הביטחון יואב גלנט. נמסר כי השניים דנו "בפעולות איראן במזרח התיכון", וכן ב"איומים אזוריים אחרים".