יום לאחר שפיזור הכנסת אושר בקריאה טרומית ורגע לפני עוד מערכת בחירות, סיכמו היום (חמישי) שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת התחבורה מרב מיכאלי על תקציב בסך 110 מיליון שקלים עבור שדרוג כביש 90. זאת בנוסף ל-300 מיליון שקלים שהוקצו לטובת הרחבת הכביש במקטע של קטורה עד נחל שיטה.
על פי הודעת המשרדים, התקציב הנוסף יוקצה לפתרונות בביצוע מידי בכל 100 הקילומטרים, החל מנחל שיטה ועד צומת ערבה, הכוללים נתיבי עקיפה, מפרצי מנוחה, תאורה ושדרוג הכביש, במטרה להביא להפחתת תאונות הדרכים בכביש באופן מידי. פתרונות אלו, על פי ההודעה, יהיו מוכנים כבר החל מאמצע שנת 2023.
"ממשלות ישראל לא הביאו עד כה פתרון להפחתת תאונות הדרכים בכביש 90, ואחרי עבודת מטה מקצועית יחד עם שרת התחבורה גיבשנו לראשונה פתרון בר יישום, אפקטיבי ומהיר, שיתבצע ללא עיכובים", אמר שר האוצר אביגדור ליברמן. שרת התחבורה מרב מיכאלי, שהורתה לבחון מחדש את תוואי המקטעים בכביש, אמרה כי "כביש 90 גבה קורבנות רבים, והוא גם כביש חשוב במיוחד לתושבות והתושבים באילת ובדרום הארץ. לכולם מגיע שהכביש הזה יטופל כראוי סוף סוף".
על רקע המצב הפוליטי הסבוך לא בטוח אם תוכנית זאת אכן תצא לפועל, אך מומחים רבים מסכימים שכביש 90, שגבה קורבנות רבים במהלך השנים, זקוק לשדרוג. כביש 90 מוכר כאחד מצירי התנועה המסוכנים במדינה, עם מספר גדול של תאונות קטלניות, בין היתר עקב אורכו יוצא הדופן מצפון לדרום - ובעיקר בקטע בין צומת הערבה לאילת.
בחודש שעבר נהרגו ארבעה אנשים, בהם נערה כבת 13 וילד כבן 4, בתאונה מחרידה בכביש, כששני רכבים התנגשו חזיתית סמוך למושב פארן, לכיוון צפון. בתאונה נפצעו בנוסף שני גברים כבני 40 באורח בינוני. בעקבות התאונה איימו תושבי הערבה שאם המדינה לא תתגייס לטיפול בכביש, בכוונתם לחסום במחאה את ציר התנועה הראשי.
אשתקד קבע מבקר המדינה כי המדינה התרשלה בטיפול בכביש, וכי למרות 81 הרוגים בקטע שבין קטורה לצומת הערבה בין 2003 ל-2020 - שם נמצא גם מושב פארן הסמוך לזירת התאונה - עד כה לא הושלם תכנון הרחבת 120 הק"מ עד הצומת, ולא נמצא עדיין מימון כולל לעבודות, המוערך בסך של כ-2 מיליארד שקל.
שר התחבורה לשעבר, ישראל כץ, הבטיח ב-2018 להוציא לדרך תוכנית לאומית בסך 15 מיליארד שקל להרחבת הכביש לכל אורכו עד לקריית שמונה, אך היא לא קודמה, גם כאשר שימש כשר האוצר. בין היתר ציין המבקר כי גודש התנועה על הכביש הוחמר מאז נסגר שדה דב בתל אביב ב-2019, ושדה התעופה של אילת הועבר הרחק צפונית ממנה.