דובר צה"ל עדכן הערב (רביעי) על נפילתו של רב-סמל מתקדם במיל' עדי שני (39) מהיישוב צור יצחק בשרון במהלך קרב בצפון רצועת עזה. עדי היה לוחם פלוגת הסיור (פלס"ר) באגד לוגיסטי 6036. הוא יובא למנוחות מחר בשעה 16:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בכפר סבא. בכך עלה מניין לוחמי צה"ל שנהרגו מתחילת הקרבות ב-7 באוקטובר ל-412. 15 חללי צה"ל התווספו לרשימה הארוכה מאז חידוש התמרון ברצועה.
4 צפייה בגלריה
רס"ם (במיל') עדי שני ז"ל
רס"ם (במיל') עדי שני ז"ל
רס"מ במיל' עדי שני
(צילום: דובר צה"ל)
ליאור, אשתו של עדי, אמרה: "עדי היה איש אהוב, איש אוהב. הוא היה קרן שמש שמאירה את כל מי שמסביב לו. הוא היה בעל מושלם ואבא מושלם. כל מי שראה אותו התאהב בו במבט ראשון. הוא היה איש של חיים ואהב את החיים".
תמי, אחותו של עדי, סיפרה: "כל מה שנגיד על עדי לא יתאר את האדם שהיה. אין אחד שלא אהב אותו. אפילו לא אחד. אבא מדהים, בעל שכל אישה הייתה מאחלת לעצמה. הרגישות שלו הדהימה אותי בכל פעם מחדש. אומרים שאלוהים לוקח את הטובים ביותר, קלישאה שהוכיחה את עצמה יותר מתמיד. חשבתי שהלב שלי נשבר בעבר, עכשיו אני מבינה באמת מה זה לב שבור. הוא היה אוהד שרוף של מכבי תל אביב בכדורגל. אהב ספורט לראות, לעשות. הכול".
4 צפייה בגלריה
רס"ם (במיל') עדי שני ז"ל
רס"ם (במיל') עדי שני ז"ל
עדי עם אשתו והבנות
(באדיבות המשפחה)
המועצה האזורית דרום השרון, שבתחומה התגורר עדי, פרסמה הודעת אבל בעקבות מותו: "בצער רב ובכאב עמוק קיבלנו את הבשורה המרה על נפילתו של רס"ם עדי שני שנהרג היום בעת מילוי תפקידו. הלב נשבר, משפחת המועצה האזורית דרום השרון מרכינה ראשה ומשתתפת בצערם הכבד של רעייתו ליאור, בנותיהם יובל, גאיה ותומר, כל בני משפחות שני, ריבק וכל קהילת צור יצחק בשעה קשה מנשוא זו. יהי זכרו של עדי ברוך לעד".
עומר גילר, חברו של עדי, ספד לו: "אדם טוב, בן זוג מדהים, אבא למופת, מלח הארץ. חבר אהוב שלי, תמיד אזכור ואוהב אותך. שלום חבר, אני אתגעגע אליך". חבר בשם דני ביבצקי כתב: "הבחור הכי צנוע שהכרתי. הלב שבור". חברה בשם קטי כתבה: "הלב שלי לא עומד בריסוק. אבא, בעל, חבר מדהים שאיבדנו בטרם עת". מכרה בשם נעמה כתבה: "אבדה קשה למשפחה וליישוב שלנו, איש מהמם, מצחיק, נדיב. אבא נדיר ואוהב. לא נשכח אותך".
במקביל עדכן דובר צה"ל על לוחם מגדוד 424 בחטיבת גבעתי שנפצע קשה בצפון רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי, ומשפחתו עודכנה.
4 צפייה בגלריה
רס"ם (במיל') עדי שני ז"ל
רס"ם (במיל') עדי שני ז"ל
עדי שני
(מעמוד הפייסבוק של המועצה האזורית דרום השרון)
4 צפייה בגלריה
יהונתן מלכה ז"ל, סא"ל (במיל') יוחאי גור הרשברג ז"ל
יהונתן מלכה ז"ל, סא"ל (במיל') יוחאי גור הרשברג ז"ל
רס"ל במיל' יהונתן מלכה וסא"ל במיל' יוחאי גור הרשברג
(צילום: דובר צה"ל)
בשעות הבוקר הותר לפרסום על נפילתו של רב-סמל במיל' יהונתן מלכה (23) מבאר שבע בקרב בעיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה. מלכה, לוחם שריון בגדוד 82 שבעוצבת "סער מגולן" בחטיבה 7, הוא הלוחם הראשון שנהרג בחאן יונס מאז שכוחות צה"ל החלו לפעול בעיר בלילה שבין שני לשלישי.
מלכה הותיר אחריו שני הורים וארבעה אחים - מיכאל, דניאל (שמשרת במילואים כקצין בצנחנים), ושני אחיו התאומים אריאל (מפקד צוות בגדס"ר צנחנים) ושירה. מיכאל האח הבכור היה בחו"ל, ונמצא בדרכו חזרה לישראל. קרובי משפחה מסרו כי "זו משפחה מאוד צבאית ואוהבת הארץ".
כמו כן הותר הבוקר לפרסם על מותו של סגן-אלוף במיל' יוחאי גור הרשברג (52) מחוות פיליפ, שנהרג אתמול בתאונת דרכים צבאית בכביש 25 ליד שדה תימן. הוא שימש כמפקד יחידת איתור נעדרים בעוצבת האש (אוגדה 98). רכב פרטי שבו נסע יוחאי עם כמה מחבריו התנגש במשאית. יוחאי היה הבעלים של חוות פיליפ המפורסמת, שליד קריית גת. הוא הותיר אחריו גרושה וילדים.