2 צפייה בגלריה
עבד קזז וזירת החיסול שלו בנמל יפו
עבד קזז וזירת החיסול שלו בנמל יפו
קזז וזירת החיסול בנמל יפו
(צילום: שחר גולדשטיין)
היחידה המרכזית של מחוז תל אביב עצרה לאחרונה ארבעה חשודים במעורבות ברצח העבריין עבד קזז (39) לפני קרוב לשנתיים בנמל יפו. כך הותר בצהריים (יום ה') לפרסום. מדובר בעצורים הראשונים בפרשה.
הרצח התרחש ב-23 באוקטובר 2021, אז נורה קזז על ידי שני רעולי פנים בנמל יפו ומותו נקבע במקום. הירי התרחש בצהריים, בשעה שהמקום היה עמוס במבלים.
חקירת הרצח הוטלה על היחידה המרכזית במחוז תל אביב. לאחרונה חלה התפתחות בחקירה ובשבועות האחרונים עצרו שוטרי ימ"ר תל אביב ארבעה חשודים במעורבות ברצח – שלושה תושבי יפו ותושב רמלה בשנות ה-30 לחייהם.
בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצרם של החשודים עד יום שלישי. מהמשטרה נמסר כי החקירה נמשכת.
2 צפייה בגלריה
זירת אירוע הירי בנמל יפו
זירת אירוע הירי בנמל יפו
זירת החיסול בנמל יפו, אוקטובר 2021
קזז שוחרר מהכלא שנתיים לפני שנרצח ולאחר שמקורבו עיזאת חאמד נרצח ביולי 2021 הוא הפך לאחד העבריינים החזקים ביפו. מחקירה ראשונית עלה כי קזז נחסם בעודו נוסע ברכב - ואלמונים התחילו לרדוף אחריו - וירו לעברו כעשרה קליעים. הוא יצא מהרכב, רץ לכיוון הים - וקפץ למים כשהחשודים בעקבותיו. אזרחים במקום משו את גופתו. בינתיים, היורים נמלטו מהמקום.
קזז, כאמור, עבריין מוכר, היה מעורב בפרשת רצח וחטיפה ב-2006. המשטרה מסרה אז כי קזז היה מעורב בחוליה שרצחה את חאדר דאקה אחרי שכפתה אותו והכתה אותו - ובהמשך הכניסה אותו לתא מטען של רכב. בהמשך ירה קזז למוות בדאקה. מאוחר יותר עלה כי מדובר היה בסכסוך בין "בני הדייג" מיפו לבין דייג מעזה, שבמסגרתו הובאו בוררים. קזז הורשע בעבירת הריגה בעסקת טיעון.