אלון קסטיאל בעת כניסתו למאסר בכלא חרמון ב-2018
(צילום: שמיר אלבז)

מבקש שחרור מוקדם: עבריין המין אלון קסטיאל עתיד לעלות מחר (שני) לוועדת השחרורים בפעם השנייה. בקשתו הראשונה של קסטיאל, שמרצה כבר כמעט ארבע שנים בכלא, נדחתה בוועדת השחרורים שנערכה באוגוסט האחרון.
קסטיאל, שהורשע בינואר 2018 במסגרת הסדר טיעון בניסיון אונס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה והטרדה מינית, הואשם תחילה גם באונס - אך לבסוף לא הורשע בעבירה. הוא נידון לארבע שנים ותשעה חודשים בכלא, אך כעת יטען שהוא עבר את הטיפול הנדרש וקיבל אחריות מלאה למעשיו.
1 צפייה בגלריה
אלון קסטיאל
אלון קסטיאל
אלון קסטיאל
(צילום: שאול גולן)
שרי גולן, שהתלוננה נגד קסטיאל, כתבה בפוסט שפרסמה כי "יש מצב שתוך כמה ימים הוא יהיה בחוץ. תוכלו לראות אותו ואת משפחתו שוב בכל אירוע אמנות, עיצוב וכל מסיבה. אל תטעו, הוא לא עומד להתחבא. זה לא הטיפוס. הוא יצא עם כתבת שער והכול יחזור לקדמותו".
גולן, שצפויה לדבר לראשונה מול הוועדה מחר, הוסיפה: "אנסה להסביר מדוע זו טעות לתת לאיש הזה פרס של שחרור מוקדם על התנהגות טובה. אדגיש עד כמה נזק עצום זה יעשה לי אישית ולרבות אחרות כמובן. אדבר מול הוועדה כדי להביע התנגדות ולהשמיע את קולי. אני אדבר כי כבר לא יאנסו לשתוק יותר בעולם".
(צילום: משה מזרחי)

אמנם קסטיאל נשלח למאסר, אך עדויותיהן של נשים רבות שאזור אומץ ללכת למשטרה והסכימו להעיד בבית המשפט עם כל הקושי שכרוך בכך, בסופו של דבר לא נכנסו לכתב האישום. יותר מ-15 נשים התלוננו במשטרה, אולם בסופו של דבר רק שש מהן נכנסו לכתב האישום וקסטיאל הורשע שפגע מינית רק בארבע מהן.
בזמנו הסבירו גורמים במערכת אכיפת החוק כי הסיבה לכך היא שלא נמצא סיכוי סביר להרשעה בעניינן של חלק מהנשים, בהמשך חלה התיישנות על אחד הסעיפים החמורים וחלק מהתלונות לא הבשילו לכדי כתב אישום מחוסר ראיות וסיבות נוספות.
עו"ד רותם טובול, המייצגת את קסטיאל, אמרה בתגובה: "נאמר את דברנו מחר בדיון".