3 צפייה בגלריה
ההורים מחוץ לגן
ההורים מחוץ לגן
בנעמת אומרים שאחת העובדות עברה הכשרה: "נדיר במחוזותינו". ההורים מחוץ למעון בחולון
(צילום: נדב אבס)
הורים חסמו הבוקר (יום שלישי) את הכניסה למעון נעמת לגיל הרך בחולון, לא אפשרו לעובדות ערביות להיכנס אליו - ודרשו את סילוקן. ההורים, ככל הנראה, הופתעו לגלות שלמעון הגיעו אתמול נשים ערביות - וכעת הם מוחים על כך בכניסה אליו.
יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה בתגובה כי "גזענות ואפליה מכל סוג - לא אצלנו. זו בושה וחרפה, אנחנו נגן על זכותן של כל העובדות שלנו לעבוד ללא קשר למוצא שלהן או לדת שלהן. מדהים שצריך בכלל להבהיר זאת במדינת ישראל של שנת 2022. הצוות החינוכי במעון נאלץ ללחוץ על לחצן המצוקה בשל תחושת האיום".
3 צפייה בגלריה
ההורים מחוץ לגן
ההורים מחוץ לגן
"לא עדכנו אותנו". ההורים מחוץ למעון
(צילום: נדב אבס)
3 צפייה בגלריה
ההורים מחוץ לגן
ההורים מחוץ לגן
(צילום: נדב אבס)
בפורום חולון בפייסבוק ציטטו את דבריו של נוי לוי, שטען כי "אתמול הביאו למעון ארבע מטפלות ממזרח ירושלים שלא דוברות עברית, ולא עשו להן בדיקות ביטחוניות. הן לא עברו הסמכה לטיפול או הערכה סוציאלית, ואיש לא עדכן בכך את ההורים ואת מנהלת הגן. המטפלות נכנסו ללא הסכמה וידיעה של ההורים, ונודע לנו כבדרך אגב שהן בילו יום שלם עם ילדינו בכל כיתות הגן".
"המטפלות הסתודדו בשירותים במהלך היום וצחקו כל היום על כל מה שהמטפלות הוותיקות אמרו להן לעשות", טען לוי. "הבוקר הגענו לגן קבוצת הורים גדולה במטרה לפתור את הנושא מול מפקחת המעון. נתקלנו באטימות מוחלטת, חוסר הבנה, הכלה או אמפטיה כלפי ההורים והילדים. היא מקבלת אותן למעון למרות התנגדותנו המוחלטת. נכון לעכשיו, לא אפשרנו להן כניסה למעון. זה לא מרתיע את המפקחת ואנו ההורים לא עוזבים את כניסת הגן מפחד שיחזירו אותן ברגע שנלך".
מנגד, טובה סיני, מפקחת חינוכית ארצית בנעמת שנמצאת כרגע במעון, מסרה כי "המעון מבפנים עובד, הצוות מטפל בילדים, הפעילות נמשכת. בחוץ עומדים הורים על פתח המעון ומנסים להבהיר את התנגדותם לכניסתן של עובדות מהחברה הערבית. מדובר בעובדות שהתראיינו כאן בנעמת, על-ידי רכזת מעונות היום ומנהלת המעון. הן עברו את הריאיון. אחת מהן בעלת הכשרה מקצועית, וזה נדיר במחוזותינו לקלוט עובדת חדשה עם הכשרה מקצועית. בדרך כלל אנחנו מכשירות את העובדות תוך כדי, זה המצב במדינת ישראל כיום".
כרמל איתן, דוברת נעמת שנמצאת עכשיו במעון, מסרה כי "אני מזועזעת. בערך כ-20 הורים הגיעו הבוקר ועד עכשיו הם לא נותנים לסייעות להיכנס. להבנתי הסייעות היו הרבה זמן ברכב, ההורים תחקרו אותם, בקשו מהן להוציא תעודת זהות. ההורים נתלים בהסברים מכובסים שהן לא יודעות עברית, לא עברו הכשרה. אבל 99 אחוז מהסייעות מקבלות את ההכשרה וכל מסלול הלמידה שלהן תוך כדי עבודה, זה המצב היום במדינת ישראל. הן עובדות טובות, מסורות, ואוהבות ילדים. אחת מהן עם הכשרה מקצועית לעבודה עם ילדים".