2 צפייה בגלריה
אבו מאזן והרצוג
אבו מאזן והרצוג
אבו מאזן והרצוג
(צילום: AFP)
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התקשר אמש (ראשון) ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לאחל לו חג שמח לרגל עיד אל-פיטר שיחל היום. בשיחתם איחל הרצוג לאבו מאזן שלום ויציבות באזור. זו השיחה הראשונה שקיימו השניים מאז שהחלה ההסלמה.
הרצוג שוחח אמש בטלפון גם עם שליט איחוד האמירויות בפועל, יורש העצר שייח מוחמד בן זאיד, ועם מלך בחריין, חאמד בין עיסא אל חליפה, לרגל החג. מדובר בשיחות ראשונות בדרגים הללו מאז המהומות בהר הבית, שגררו גינויים נגד ישראל מצד שתי המדינות. הרצוג ייחל בשיחות עם המנהיגים לשלום וליציבות באזור. בימים הקרובים הוא צפוי לשוחח עם מנהיגים נוספים.
עימותים בהר הבית
(צילום: כתבי ynet)

2 צפייה בגלריה
הפרות סדר עימותים מתיחות מתחם מסגד אל אקצא הר הבית רעולי פנים מיידים זורקים אבנים
הפרות סדר עימותים מתיחות מתחם מסגד אל אקצא הר הבית רעולי פנים מיידים זורקים אבנים
בחריין והאמירויות גינו. עימותים בהר הבית
(צילום: AFP )
שורה של מדינות בעולם הערבי גינו את ישראל בעקבות פעילות המשטרה לפיזור המתפרעים בהר הבית. בין המדינות שגינו את ישראל היו גם כאלו שבחודשים האחרונים רק הידקו את יחסיהן החדשים - איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו.
בחריין מסרה כי היא מגנה בחריפות את ישראל על "הסתערות על מסגד אל-אקצה" שהובילה לפציעתם של כמה אזרחים. בהודעת משרד החוץ של בחריין נכתב עוד כי על הרשויות בישראל לכבד את זכותם של הפלסטינים להתפלל במסגד אל-אקצא ולמנוע כל מעשה שיחלל את קדושת המקום. איחוד האמירויות פרסמה הודעת גינוי דומה.
מאות מתפללים מוסלמים התעמתו שלשום בבוקר עם כ-30 מתפרעים פלסטינים שהניפו דגלי חמאס ושרו בשבחו של ארגון הטרור לאחר תפילת השחר במסגד אל-אקצא. המתפרעים, רעולי פנים שבהם היו גם ילדים בני 12 ו-15, יצאו אל מדרגות הר הבית, ירו זיקוקים, ושרו "אנחנו אנשי מוחמד דף", ו"אבו עוביידה (דובר הזרוע הצבאית של חמאס) תפוצץ את תל אביב".
אחרי הרמדאן, במשטרה כבר החלו להיערך ליעד הבא הנפיץ בהמשך השבוע: יום העצמאות ה-74 של ישראל ובמקביל ציון יום הנכבה מצד הפלסטינים. במחוז ירושלים אמרו כי הם לא שוללים אפשרות להתפרעויות.
פורסם לראשונה: 21:39, 01.05.22