6 צפייה בגלריה
ארי נשר. "יכול היה להרוויח 800 אלף שקל בשנה"
ארי נשר. "יכול היה להרוויח 800 אלף שקל בשנה"
ארי נשר. "יכול היה להרוויח 800 אלף שקל בשנה"
(צילום: דוברות מד"א)
בתחילת השבוע הבא יגיעו לבית המשפט המחוזי בתל אביב אבי, איריס ותום נשר – הוריו ואחותו של הנער ארי נשר שנהרג בספטמבר 2018 בתאונת דרכים בתל אביב – לדיון בתביעה האזרחית לפיצוי בסך 2.5 מיליון שקל שהגישו נגד הנהג הפוגע יצחק אספה ונגד חברת "איילון" שביטחה את המכונית שבה נהג. הם יהיו מלווים בשורה של עדים מעולם הקולנוע והתרבות בישראל, שאמורים לבסס את טענת המשפחה: ארי נשר, בן 17 בלבד במותו, היה בעל פוטנציאל אמנותי וכלכלי אדיר כשחקן ובמאי אילו הגיע לבגרות, והתאונה גדעה את עתידו.
אמנם אספה רשום כנתבע הראשון, אבל התיק מתנהל בפועל נגד חברת הביטוח, כמקובל אחרי תאונות דרכים, והיא זו שתישא בתשלום הפיצויים אם ייפסקו כאלו. "איילון", בתגובה לתביעה, מכחישה את כל הנטען בה.
יצחק אספה משתחרר מכלא חרמון
(צילום: שמיר אלבז)

בין העדים שיגיעו לבית המשפט כדי לספר על כשרונו של נשר ז"ל ועל העתיד שהיה צפוי לו יהיו יזם הקולנוע והמפיק משה אדרי, השחקן והקומיקאי אדיר מילר, השחקן עמוס תמם, הבמאי רועי פלורנטין, מבקר הקולנוע ד"ר אבנר שביט, בעלת סוכנות לייצוג אומנים מורן מאור והמלהקת אסתר קלינג. כולם הכירו ועבדו עם ארי כבר בגילו הצעיר מאוד. כמו כן יעידו אביו הבמאי אבי נשר והאחות תום.
התאונה הקטלנית התרחשה ב-24 בספטמבר 2018. אספה נהג ברכב שכור בשדרות רוקח בתל אביב מכיוון מערב למזרח, ובאותה עת רכבו במקום ארי נשר וחברו על אופניים חשמליים. בשלב מסוים סטו הנערים ונפגעו בעוצמה מחלקה הקדמי של המכונית של אספה. נשר הועבר לבית החולים איכילוב וימים אחדים לאחר מכן נקבע מותו. חברו נפצע. לאחר התאונה נמלט אספה מהמקום מבלי להושיט עזרה או להזעיק סיוע.
6 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה בספטמבר 2018
6 צפייה בגלריה
הוריו של ארי נשר
הוריו של ארי נשר
ההורים אבי ואיריס נשר במהלך משפטו של יצחק אספה
(צילום: מוטי קמחי )
מכיוון שנקבע שמדובר היה בתאונה בלתי נמנעת, אספה לא הואשם באחריות לגרימתה, אלא הורשע בהפקרה אחרי פגיעה ושיבוש הליכי משפט. בתחילה נגזרו עליו 4.5 שנות מאסר, אולם בית המשפט העליון קיצר את עונשו לשלוש שנים. לפני כשבועיים, לאחר קיצור שליש, הוא השתחרר ממאסרו בכלא חרמון.
אחרי שהסתיים השלב המשפטי הפלילי, בשבוע הבא יחל כאמור השלב האזרחי שבמסגרתו נאבקת המשפחה על הכרה בכישרונו של ארי ז"ל. בעוד חברת הביטוח רוצה לחשב את הפיצוי לפי ההנחה שהיה עתיד להרוויח שכר ממוצע במשק, משפחת נשר ופרקליטיה עורכי הדין ישראל וינברג ויפעת בן שושן מבקשים פיצוי מרבי – פי שלושה מהשכר הממוצע במשק.
בתצהירים שהגישו העדים השונים לבית המשפט נטען שארי נשר ביים וכתב סרט ראשון כבר בגיל 13, כאשר היה תלמיד כיתה ח'. לאחר מכן ביים סרט קצר שבו שיחק אדיר מילר. בנוסף הוא עצמו שיחק בסרטים "ילד טוב ירושלים" (שעליו קיבל שכר של 16 אלף שקל), "זוהי סדום", "פעם הייתי", "החטאים" ו"סיפור אחר". כמו כן הוא הופיע בתוכניות טלוויזיה כגון "ארץ נהדרת" ו"פיג'מות".
6 צפייה בגלריה
אדיר מילר. "ארי היה ילד מבריק"
אדיר מילר. "ארי היה ילד מבריק"
אדיר מילר. "ארי היה ילד מבריק"
(צילום: רפי דלויה)
6 צפייה בגלריה
משה אדרי
משה אדרי
המפיק משה אדרי. "לא הכרתי מישהו צעיר שעשה כל כך הרבה"
(צילום: תומי הרפז)
המפיק משה אדרי, חבר המשפחה, כתב בתצהיר: "בעשרות שנותיי בתעשיית הקולנוע לא הכרתי ואיני מכיר מישהו בגיל צעיר כמו ארי שעשה כל כך הרבה". לטענת אדרי, מהיכרותו עם הענף, נשר ז"ל היה יכול להרוויח 800 אלף שקל בשנה, בדומה לסכומים שמרוויחים כיום אמנים מוכרים, וציין את שמותיהם של השחקנים מיכאל אלוני, תומר קפון ואור שוויצר, או כאלה שעוסקים גם בבימוי כמו גורי אלפי ורשף לוי. לדבריו, האפשרות להרוויח סכומים כאלה נעוצה בשינויים שהביאה מהפכת שירותי הסטרימינג.
אדרי סיפר שנשר הצעיר היה זה ששכנע אותו להפיק סרטי נוער, דבר שלא היה מקובל בארץ. "למרות גילו הצעיר, לארי היה ידע רב בתחום הקולנוע", הוסיף. "מאוד החשבתי והערכתי את דעתו, ולכן התייעצתי איתו, למרות גילו הצעיר, לגבי הפוטנציאל שיכול להיות לסרטים. לארי הייתה עין חדה לראות דברים בסרטים. הוא הצטייר כהבטחה ענקית לתעשיית הקולנוע. הוא היה כשרוני באופן יוצא דופן וגם היה כובש לבבות וכריזמטי. כולם אהבו אותו כאישיות וכיוצר".
6 צפייה בגלריה
עמוס תמם מאיר תמם
עמוס תמם מאיר תמם
עמוס תמם. "היה לו אומץ"
(צילום: רפי דלויה)
השחקן אדיר מילר כתב בתצהיר שלו, שהוגש לבית המשפט: "את ארי פגשתי בפעם הראשונה כאשר הוא שיחק בגיל 6 בסרט של אבא שלו, ובהיותו בן 10 הוא שיחק איתי בסרט 'פעם הייתי'. פעם נוספת פגשתי אותו על הסט של הסרט 'פלאות'. ארי היה ילד מבריק, מחונן ושחקן מעולה. אין לי ספק שהוא יכול להגיע רחוק בעולם הקולנוע והטלוויזיה".
עו"ד ישראל ויינברגעו"ד ישראל ויינברגצילום: מושיק ברין
השחקן עמוס תמם כתב בתצהירו: "בסרט 'ילד טוב ירושלים' גילמתי את דמות האב וארי גילם את בני. כשחקן מקצועי הוא סיפק את הסחורה big time. היה קל לביים אותו והוא יישם מהר מאוד את מה שרצו ממנו. זה לא מובן מאליו, אפילו אצל שחקנים בוגרים. היה לו מספיק אומץ להיות 'נוכח' בסרט בשני מובנים: פיזית וגם רגשית. לא רק לדעת להגיד את הטקסט, אלא להבין את הטקסט ואת הרגע".
פרקליטת חברת הביטוח איילון, עו"ד מיכל רוזנברג, מכחישה את הנטען לגבי המיוחדות של ארי נשר והפוטנציאל שלו כשחקן ובימאי. חברת הביטוח מתנגדת גם לתביעת המשפחה לתשלום הוצאות קבורה ומצבה בסך 50 אלף שקל.
אבי נשר ועו"ד וינברג סירבו להתייחס לדברים.