ה-CIA הגבירה את מאמציה לגייס מרגלים רוסים, ופרסמה אתמול (יום ב') סרטון שבו היא מעודדת אותם לפנות אליה ולהדליף סודות מדינה. הסרטון פורסם בטלגרם, וקהל היעד שלו הוא אזרחים רוסים שמתוסכלים משלטונו הממושך של הנשיא ולדימיר פוטין.
בסרטון קודר מוצגים פקידים רוסים שנראים מוטרדים ומתוסכלים, במקום העבודה ובביתם. "האם אלה החיים שעליהם חלמתם?", שואל הקריין ברוסית. המסר בסרטון הוא שאזרחי רוסיה יכולים לעשות מעשה כדי לשפר את המצב. הם יכולים למסור מידע ל-CIA, ועדיין להיות רוסים פטריוטים.
2 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין. ה-CIA "רוצה לדעת את האמת"
(צילום: AP, רויטרס)
"ה-CIA רוצה לדעת את האמת על רוסיה, ואנחנו מחפשים אנשים אמינים שיוכלו לספר לנו את האמת הזאת", נאמר בסרטון של סוכנות הביון. "המידע שלכם עשוי להיות חשוב יותר ממה שנדמה לכם".
סוכנות הביון ציינה כי היא מקווה להיות בקשר עם רוסים שעוסקים במודיעין, דיפלומטיה, מדע וטכנולוגיה ותחומים נוספים. היא הדגישה כי היא מעוניינת במידע מכל סוג - כולל פוליטי וכלכלי.
2 צפייה בגלריה
"מחפשים אנשים אמינים שיוכלו לספר לנו את האמת"
"מחפשים אנשים אמינים שיוכלו לספר לנו את האמת"
"מחפשים אנשים אמינים שיוכלו לספר לנו את האמת"
(צילום: EPA)
גורם ב-CIA אמר לסוכנות הידיעות AFP שבעבר כבר נעשתה פנייה לרוסים ברשתות החברתיות - שחלק מהן נחסמו מאז ברוסיה. כעת הקמפיין של גיוס המרגלים הרוסים לשורות סוכנות הביון מתמקד בטלגרם - אפליקציה שהמסרים בה מוצפנים - ומשמשת רוסים רבים שרוצים להשיג ולשתף מידע על ענייני השעה, מפוליטיקה מקומית ועד המלחמה באוקראינה.
הגורם ששוחח עם AFP הדגיש כי ארה"ב לא שואפת לגרום להתקוממות או להחלפת השלטון ברוסיה, אלא מקווה שחלק מהרוסים שיצפו בסרטון יתייחסו להדלפת מידע כדרך לעזור למולדתם. "תפנו אלינו", קראה ה-CIA. "כנראה שהאנשים סביבכם לא רוצים את האמת. אנחנו רוצים אותה".