קיבוץ ניר עוז הודיע אמש (חמישי) על הירצחו של יאיר (יאיא) יעקב, שהוגדר עד כה כחטוף. לפי הודעת הקיבוץ, יעקב בן ה-59, נרצח כבר ב-7 באוקטובר, יום הטבח בקיבוצי העוטף ויישובי הדרום. הוא נחטף לרצועה יחד עם בת זוגו מירב טל, ששוחררה בעסקת החטופים. יאיר הותיר אחריו שלושה ילדים: שיר (21), אור (17) ויגיל (13). שני בניו הצעירים, נחטפו גם הם ושוחררו.
בנו אור ספד לו בסטורי שפרסם באינסטגרם: "אבא אין לי מילים לתאר את זה, אבל תשמור עליי בגן עדן. אני אוהב אותך ולא אשכח אותך לעולם. תמיד תהיה בלב שלי".
אחיו יגיל ספד הבוקר: "אבא, היית הכול בשבילי. נתת לי תקווה שאתה עוד חי. החזקת אותי ארבעה חודשים. מאז שאין לנו את הריבים והצחוקים והארוחות ביחד אתה חסר לי, ולא רק לי – גם לכולם. אתמול, כשבאו להודיע לנו בדיוק באנו לצאת למופע עם עדן חסון. ואז אמא חזרה ולא הבנתי למה, והיא אמרה שהקצינה אמרה לנו שהיא באה. כבר הייתה לי הרגשה רעה, אבל קיוויתי שזה לא אתה אבא. אני מתגעגע כל כך, אתה לא מבין עד כמה".
2 צפייה בגלריה
יאיר יעקב ושני ילדיו אור בן 16 ויגיל בן 12
יאיר יעקב ושני ילדיו אור בן 16 ויגיל בן 12
יאיר עם בניו אור ויגיל שנחטפו ושוחררו
2 צפייה בגלריה
מירב טל - חטופה
מירב טל - חטופה
מירב טל, בת זוגו של יאיר שנחטפה יחד איתו - ושוחררה
יאיר עבד במוסך של קיבוץ עלומים, ובקיבוץ סיפרו על "איש צנוע, פשוט, אוהב משפחה, אדמה ומוזיקה". במטה משפחות החטופים סיפרו כי הוא היה "איש משפחה עם לב ענק שתמיד נכון לעזור לכולם. יאיר היה אנרגטי תמיד. עוד מילדותו, אהב ליהנות מהחיים,לשמוע מוזיקה, לשבת עם בירה קרה בשמש. אדם כזה שמוקף תמיד בחברים רבים. אח בכור, שתמיד שמר וגונן על אחיו הקטנים בנחת וברוך, ואבא דואג ואוהב לילדיו".
שיר, בתו של יאיר, הייתה אמורה לקחת אמש חלק בהופעתו של הזמר עדן חסון במנורה מבטחים ואף הספיקה לעשות אליה חזרות. אולם היא הוקפצה לביתה - ואז יצאה ההודעה על מותו.
אור ויגיל, בניו של יאיר, שוחררו משבי חמאס 52 יום אחרי שנחטפו, במסגרת הפעימה השלישית בעסקה לשחרור החטופים. האחים, תושבי ניר עוז, היו לבד בביתם בקיבוץ ב-7 באוקטובר, והתחבאו בממ"ד. הם הספיקו לספר לאימם על חדירת המחבלים.
מירב טל, בת זוגו של יאיר, שוחררה משבי חמאס במסגרת הפעימה הרביעית בעסקה, 53 יום אחרי שנחטפה עם יאיר. ב-8 באוקטובר צפתה תומר טל-אלפסי, בתה של מירב, בסרטון שצילמו המחבלים שחדרו לקיבוץ, המתעד את רגעי החטיפה המצמררים, שבו מתחננת מירב שלא יחטפו אותה. "הם בתוך הבית, ירו לנו לחדר. יאיא מחזיק את הממ"ד", הקליטה מירב טל את עצמה כשהמחבלים ניסו לחדור לממ"ד. "הם ירו עלינו, יאיא פצוע. תעזרו לי".
פורסם לראשונה: 21:01, 15.02.24