החל מעונת הקיץ הבאה, שתתחיל בסוף מרץ 2023, לא תותר נחיתת מטוסים בעלי ארבעה מנועים בנמל התעופה בן גוריון, על מנת להפחית את הרעש שנגרם כתוצאה מהם. כך מסרה היום (חמישי) רשות שדות התעופה שכבר פנתה לחברות התעופה כדי שיוכלו להיערך לכך מבעוד מועד.
2 צפייה בגלריה
מטוסים בנתב"ג
מטוסים בנתב"ג
"מרכיב בשיפור השירות הוא גם היכולת לשפר את האקלים הסביבתי". מטוסים בנתב"ג
(צילום: AFP)
רשות שדות התעופה הודיעה כי פעילות מטוסים בעלי ארבעה מנועים בנמל תתאפשר במקרים חריגים בלבד, שיותנו בקבלת אישור מיוחד של הנהלת המקום. סעיף ההחרגה נועד כדי לאפשר טיסות מיוחדות כמו טיסה עתידית של מטוס האייר פורס 1 של נשיא ארצות הברית, או מטוס הנוסעים הגדול ביותר בעולם - האיירבס 380 - אם יגיע לישראל.
כיום אין כמעט מטוסים עם ארבעה מנועים, שכן עולם התעופה התקדם בשנים האחרונות למטוסים בעלי שני מנועים. אך יש עדיין מטוסי נוסעים עם ארבעה מנועים דוגמת האיירבס 340, אך המטוס כבר נמצא בשלבי הוצאה משירות ברחבי העולם ועבר זמן רב מאז שהופעל בקווים לנתב"ג.
עם זאת, בענף טיסות המטען יש עדיין חברות שמפעילות מטוסי בואינג 747 בעלי ארבעה מנועים, אך יהיה עליהן למצוא פתרון לקראת עונת הקיץ. חברת Challenge Airlines למשל מתכננת לעבור לצי מטוסי 767 בעלי שני מנועים. גם לחיל האוויר הישראלי יש מטוסים בעלי ארבעה מנועים שלעיתים נוחתים בנתב"ג, כמו מטוסי תדלוק מסוג בואינג 707.
2 צפייה בגלריה
מטוסו של נשיא ארה"ב נוחת בנתב"ג
מטוסו של נשיא ארה"ב נוחת בנתב"ג
יוחרג מהנהלים החדשים. מטוס האייר פורס 1 בשמי ישראל
(צילום: EPA)
מנכ"ל הרשות חגי טופולנסקי אמר כי "הגידול בתנועת הנוסעים והמטוסים בנתב"ג הוא אתגר סביבתי. הנחתי את גורמי המקצוע ברשות לבצע פעולות לצמצום היקפי הרעש לצורך שיפור האקלים הסביבתי והפחתת רעש המטוסים ביישובים המושפעים מפעילות נתב"ג. בכוונתי להוביל את רשות שדות התעופה ונתב"ג לא רק בתחומי הדיגיטציה אלא גם להוביל בעולם התעופה את איכות הסביבה והקיימות והפסקת נחיתת מטוסי ארבעה מנועים בנתב"ג. זהו צעד אחד וראשון בתוכנית רחבה יותר המגובשת בימים אלו".