תושבת חיפה בת 34, שמקורבת לראש ארגון הפשע סמיר בכרי, נפצעה היום (שישי) בפיצוץ מכונית בגליל התחתון, בכביש שבין נצרת לאכסאל. המשטרה פתחה בחקירת האירוע ומסרה כי "הרקע הוא סכסוך בין עבריינים". על פי החשד, הפיצוץ נגרם כתוצאה ממטען חבלה, וכוחות המשטרה החלו בסריקות לאיתור חשודים באזור. בית החולים רמב"ם מסר כי מצבה קשה והיא מורדמת ומונשמת.
הרכב שהתפוצץ בגליל התחתון, בין נצרת לאכסאל

2 צפייה בגלריה
בעיר נצרת רכב התפוצץ כתוצאה ממטען חבלה
בעיר נצרת רכב התפוצץ כתוצאה ממטען חבלה
שרידי הרכב בנצרת. תושבת חיפה בת 34 נפצעה
בתוך כך, המשטרה פענחה את הרצח של מוחמד מחאמיד מהכפר מועאוויה שבוואדי ערה, צעיר בשנות ה-30 לחייו, שנדקר למוות על ידי אחיו הקטן לפני חודש בדיוק.
לפי המשטרה, האח הקטן מחמיד, צעיר בשנות ה-20 לחייו, הגיע לקיוסק שבו עבד האח הגדול מוחמד, ודרש ממנו שיביא לו כסף ואת המפתחות לכספת בקיוסק. האח הגדול סירב, ובתום חילופי הדברים – מחמיד דקר אותו, לעיני ילדים שנכחו במקום.
ב-26 ביוני האחרון התקבל במשטרה הדיווח על אירוע הדקירה. משטרת אום אל פאחם הגיעה למקום ופתחה מיד בחקירה. כמה שעות אחרי שנמצאה גופת הנרצח, נעצר אחיו הקטן ליד בית המשפחה.
זירת הרצח בכפר מועאוויה

2 צפייה בגלריה
מוחמד מחאמיד
מוחמד מחאמיד
הנרצח מוחמד מחאמיד. מתחילת השנה יש כבר 136 נרצחים בחברה הערבית
חקירת הרצח הוטלה על היחידה למלחמה בפשיעה (יל"פ) מנשה, שהחלה לאסוף מידע, להפעיל אמצעים טכנולוגיים, לחקור עדים ולאסוף ראיות נגד הנאשם. אחרי שגיבשה תשתית ראייתית, המשטרה הגישה הצהרת תובע, לקראת כתב אישום, ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד האח הצעיר.
רב-פקד דוד גאולה, מפקד יל"פ מנשה, סיפר כי "התיק היה מורכב, ולמרות הקשיים - הגענו לרגע האמת. הרוצח דקר את אחיו לעיני ילדים שנכחו בזירה – ונמלט. תפסנו את מחמיד כמה שעות אחרי שברח מהזירה, כשהוא נמצא ליד בית המשפחה. בהתחלה בני המשפחה שיתפו פעולה עם החקירה, אולם לאחר מכן חלקם שינו את גרסתם וניסו ולהכחיש שהאח הקטן מחמיד הוא זה שרצח את האח הגדול מוחמד. הממצאים שבידינו מעדים על כך שאכן הוא הרוצח". עם זאת, הוא ציין, "טרם מצאנו את כלי הרצח".
גאולה הדגיש כי "משטרת מחוז חוף עושה תמיד את כל המאמצים כדי להילחם בפשיעה בתוך החברה הערבית. שינוי מהותי וחיובי יגיע באמצעות שיתוף פעולה, והמטרה היא להביא ביטחון אישי לכל אזרח". האלימות בחברה הערבית שוברת שיאי שפל גם השנה - ומתחילת השנה נרצחו 136 בני אדם. מאז רצח מחאמיד, לפני חודש כאמור, התווספו לרשימה 32 קורבנות נוספים.
השתתפו בהכנת הכתבה: ליאור אל-חי