שינוי כיוון של אחד השחקנים המשמעותיים במערכת הפוליטית: השר גדעון סער, יו"ר תקווה חדשה, אמר בריאיון לערוץ כנסת כי הוא כבר אינו תומך בהחרמת ראש הממשלה בנימין נתניהו.
כשנשאל סער אם החרמות בפוליטיקה צריכות לעבור מהעולם, ענה סער: "לדעתי כן". כשנשאל ספציפית לגבי נתניהו, ענה שוב: "לדעתי כן".
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נתניהו לוחץ יד לשר גדעון סער במליאה אחרי אישור ההצהרה נגד הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית
ראש הממשלה נתניהו לוחץ יד לשר גדעון סער במליאה אחרי אישור ההצהרה נגד הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית
סער לוחץ יד לנתניהו, בשבוע שעבר
(צילום: ערוץ כנסת )
"לא שיניתי את דעתי לגבי נתניהו", הבהיר סער. "הייתי בדעה שצריך להחליף את השלטון. אני לא רואה את הדברים בצורה שונה. אבל, בסופו של דבר, אחרי שהציבור ילך להצביע בבחירות הבאות, צריך לכבד את ההכרעה ולהקים ממשלה על בסיס ההכרעה. לא צריך ללכת לקונספט של ממשלות צרות".
למעשה, סער אינו פוסל עוד ישיבה תחת נתניהו בממשלה עתידית קבועה שתוקם אחרי הבחירות, בניגוד לממשלת החירום כעת. עם זאת, לפחות לפי הסקרים, הסיכוי שנתניהו יעמוד בראש ממשלה שכזו נראה כרגע נמוך.
סער הקים את מפלגתו כאלטרנטיבה לנתניהו, אולם מודה כיום שהאירועים שעברו על ישראל בחודשים האחרונים גרמו לו למחשבה מחודשת על הדברים.
יו"ר תקווה חדשה אמר כי כבר באירועי יום כיפור האחרון, אז מתפללים התקוטטו בתל אביב - שבוע לפני 7 באוקטובר - החלו אצלו ספקות בשאלת החרמות הנהוגים במערכת הפוליטית. מיד אחרי 7 באוקטובר אמר סער לחבריו למחנה הממלכתי - בני גנץ וגדי איזנקוט - שדרושה הקמת ממשלת אחדות.