תיעוד: רגע גניבת הרכב

זה היה יכול להיגמר הרבה יותר גרוע: פלסטיני גנב אמש (שישי) רכב שבו היו שני ילדים קטנים, אך תושב אחד הכפרים שבשומרון רדף אחר הרכב הגנוב והציל את הילדים. בתיעוד שהגיע לידי ynet ניתן לראות את גנב הרכב מגיע בסמוך למכונית, פותח את הדלת, מניע את הרכב ותוך שניות נמלט מהמקום.
האירוע התרחש אמש בכפר לובן הסמוך לבית אריה, בסביבות השעה 21:00. זוג ישראלים נכנסו לאחת החנויות בכפר, ובעת שהיו שם נכנס חשוד לרכב שבו היו שני ילדים בני 3 ו-4, ונסע מהמקום.
1 צפייה בגלריה
הילדים יחד עם א', הפלסטיני שהחזיר אותם
הילדים יחד עם א', הפלסטיני שהחזיר אותם
הילדים עם א', הפלסטיני שהחזיר אותם
כוחות משטרה וצבא פתחו בסריקות ומחסומים במטרה לאתר את הרכב. באותו הזמן הגיע א', פלסטיני מאחד הכפרים הסמוכים, ופתח במרדף אחר הרכב ובו הגנב. "התקשרו אליי והודיעו שמחפשים את הרכב הזה", סיפר. "נכנסתי מהר לכפר ותוך כמה רגעים ראיתי את הרכב. זה היה מרדף של כמה דקות. מיד עצרתי אותו ואז החזרתי את הילדים להוריהם. הם הודו לי. כל העולם היה שם. המשפחות נישקו אותי, מאוד התרגשתי". לפי גורמי ביטחון האירוע הסתיים תוך 15 דקות.
במשטרת ישראל אמרו כי "ישראלים רבים שנכנסים לשטחי A ו-B לערוך קניות, למסחר, לתיקון רכבם וכדי לסעוד במסעדות ובתי קפה נקלעים לא פעם לאירועי תקיפה, שוד, גניבה ואיומים, ובדרך נס מחולצים מהמקום על ידי כוחות הביטחון בשלום. שימרו על ביטחונכם והימנעו מכניסה לשטחים אלה".