איתור טבעת הנישואים שאיבד לוחם דובדבן

מאז תחילת המלחמה, גן ארז, מומחה לגילוי מתכות מתל אביב, סייע יחד עם חבריו לקבוצת "מיינלאב ישראל" לאתר פריטים יקרי ערך שאותם חיילי צה"ל איבדו בשטח. "אני עוסק בזה המון שנים, זו התשוקה שלי", סיפר. "בשגרה פונים אליי בעיקר במקרים נקודתיים, כמו אישה שאיבדה את הטבעת שלה בחוף הים, אבל מתחילת המלחמה התחילו להתקשר אליי חיילים ולספר על אבידות של חפצים אישיים כמו טבעות נישואים, שעוני יד, שרשראות וגם פריטים צבאיים כמו דיסקית או חלקי נשק".
2 צפייה בגלריה
ארז גן וחבריו הפועלים לגילוי מתכות
ארז גן וחבריו הפועלים לגילוי מתכות
"מוכנים לסייע למי שצריך בכל מקום ובכל שעה". קבוצת גלאי המתכות
ארז מנהל את קבוצת גילוי המתכות "מיינלאב ישראל", שבה חברים יותר מ-400 איש, והוא וחבריו לקבוצה מגיעים בהתנדבות מלאה לכל מקום בארץ שבו אבד משהו לחייל, ומאתרים את האבידה ומשיבים לו אותה בהתרגשות גדולה. הוא סיפר כי אחת המציאות המרגשות ביותר הייתה עבור לוחם ביחידת דובדבן שאיבד את טבעת הנישואים שלו - שלושה שבועות בלבד לאחר שהתחתן.
"הוא פנה אליי נסער מאוד, הרגשתי שזה ממש פוגע לו בתפקוד המבצעי", תיאר ארז. "הגענו מיד לנקודה שבה הוא נמצא ביהודה ושומרון ולקחנו ממנו פרטים ראשוניים כדי לאתר את הטבעת בזריזות. חיפשתי אותה בנחישות ואיתרתי אותה ממש תוך דקות ספורות, בנקודת תדרוך שנעשתה ללוחמים בשטח, בכניסה ליישוב שבו היו ממוקמים". הלוחם, לדבריו, היה המום: "הוא היה בטוח שכבר לא יראה את הטבעת. בשנייה שהחזרתי לו אותה, ראיתי איך הפכנו את הצער לשמחה. התעקשתי להיות זה שמתקשר לבשר לאשתו, היא הודתה לי וממש בכתה מהתרגשות".
ארז מבקש להפיץ את בשורת העזרה המיוחדת שחבריו והוא מציעים בחינם לכל חיילי צה"ל, בסדיר ובמילואים, לאיתור פריטים שאבדו להם בזמן הלחימה. "אנחנו כמו כיתת כוננות למשימות מהסוג הזה – אנחנו מוכנים להגיע לכל מקום, בכל שעה, ולסייע למי שצריך לאתר את הפריט יקר הערך שאבד לו", סיכם. ניתן לפנות לגן ארז במספר: 052-2640-967.