חברי הפרלמנט בבריטניה נותרו המומים ועם דמעות בעיניים אחרי שצפו מוקדם יותר היום (רביעי) בסרט המתעד את הזוועות שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. "לא ניתן לתאר במילים את הזוועות - אבל זה יישאר איתי עד סוף חיי", שיתפה בכירת מפלגת הלייבור פריט גיל.
1 צפייה בגלריה
הנזק לבתים בקיבות בארי
הנזק לבתים בקיבות בארי
הזוועת של חמאס הגיעו לבריטניה. ההרס בקיבוץ בארי אחרי הטבח
(צילום: REUTERS /Ronen Zvulun)
האירוע, בהשתתפות יותר מ-70 חברי פרלמנט (מבית הנבחרים ובית הלורדים), אורגן ביוזמת שגרירות ישראל בלונדון ובשיתוף הקבוצה הפרלמנטרית לישראל (APPG). מעבר לחברי פרלמנט רבים מהמפלגה השמרנית, הגיעו להקרנה גם בכירים ממפלגת הלייבור, מנהיג מפלגת הליברל-דמוקרטים, מנהיג מפלגת ה-SNP הסקוטית ואחרים.
בתום ההקרנה, רבים מחברי הפרלמנט נותרו ישובים בכיסאותיהם. חבר המפלגה השמרנית בוב בלקמן סיפר: "זה נורא לחזות במה שקרה. הברבריות, האכזריות, הניסיון להרוג כמה שיותר אנשים. ההקרנה למעשה הביאה לנו 'עד הבית' את האכזריות של חמאס במתקפה הנוראית הזו.
"הגופות השרופות, וגם אלה שנשרפו בחיים - זהו טרור אמיתי. עלינו לוודא שהראיות הללו זמינות ומוצגות בפני כל מי שמנסה להכחיש את מה שקרה. זה היה ניסיון ממשי לחסל את האוכלוסייה היהודית בדרום ישראל".
פריט גיל ממפלגת הלייבור סיפרה לאחר הצפייה: "מה שראיתי היה קשה ביותר. אנשים עסקו בענייניהם האישיים, כשלפתע נטבחו ונרצחו בדם קר מול משפחותיהם. אני לא יכולה לתאר במילים את הזוועות שראיתי, אבל זה יישאר איתי עד סוף חיי. גם האדרת הרצח - והחגיגות בעקבותיו - היו קשות מאוד לצפייה".
ראוי לציין כי השתתפותם בהקרנה של הליברל-דמוקרטים וה-SNP מהווה "הישג" חשוב - נוכח העובדה שמפלגות אלה מנהיגות בדרך כלל קו מאוד ביקורתי כלפי ישראל.
סגן שגרירת ישראל בבריטניה אורן מרמורשטיין, שנכח באירוע, סיכם במילותיו: "כשאנו עדים להכחשת האירועים הנוראיים של 7 באוקטובר, חובה על כולנו להעיד על אודות הפשעים האכזריים שבוצעו על ידי ארגון הטרור חמאס. זו לא מלחמה על אדמה, זו מלחמה על האנושיות".