רב-נגד מיכאל גורביץ' (67), מנצח תזמורת המשטרה, ניצח השבוע על הטקס הממלכתי האחרון שלו בכנסת ישראל. גורביץ' יצא לפנסיה בסוף החודש, לאחר 28 שנות שירות במשטרה, שבמהלכן ניצח על מאות המנוני מדינות שונות ואלפי טקסים.
2 צפייה בגלריה
yk13515442
yk13515442
"התחלתי כנגן ואני מסיים כמנצח". גורביץ' (ראשון משמאל)
(צילום: דוברות הכנסת)
2 צפייה בגלריה
המנצח של התזמורת של הכנסת פורש מתפקידו
המנצח של התזמורת של הכנסת פורש מתפקידו
אוחנה מעניק לגורביץ' תעודת הוקרה: "תרמת לכנסת רבות"
(צילום: דוברות הכנסת)
"התחלתי את הקריירה שלי במשטרה כנגן וסיימתי אותה כמנצח", סיפר גורביץ'. רגע לפני שהוא תולה את המדים הכחולים, אך שומר על שרביט הניצוח והאהבה למוזיקה, האיש שקיבל ראשי מדינה ומכובדים, נזכר באנשים רמי המעלה שפגש בטקסים. הרגע הכי מרגש עבורו בעשרות השנים במשטרה, היה ללא ספק כשפגש מקרוב מנהיגים דגולים.
"שלושת הטקסים הכי מרגשים עבורי היו כשניצחתי על תזמורת המשטרה בכנסת עם הגעתם של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש הבן, ונשיא צרפת, ניקולא סרקוזי", אמר גורביץ'. "במהלך הטקסים של נשיא צרפת והקנצלרית מרקל גם החלפנו בינינו מבטים, בזכות המוזיקה, ואני לא אשכח זאת לעולם".
שלשום, רגע לפני תחילתו של טקס קבלת הפנים הממלכתי בכנסת ליו"ר הפרלמנט האוסטרלי, הפתיע יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, את גורביץ' המנצח הוותיק והאהוב בתעודת הוקרה ובירך אותו לרגל היציאה לגמלאות: "אני מודה לך על שנים רבות בהן הובלת את התזמורת, התרומה שלך לערך הבינלאומי שהכנסת קיבלה היא רבה מאוד. בהצלחה באזרחות".
פורסם לראשונה: 00:00, 21.07.23