3 צפייה בגלריה
yk13537397
yk13537397
אוסף הסמלים הנדירים המוצע למכירה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
כשגיא שפירא ספד לאשתו רחל אייזנשטדט בהלווייתה, שותפו העסקי לא חשד לרגע כי הוא זה שרצח אותה. כעת, חודשים אחדים לאחר ששפירא העיד בבית המשפט על רצח אשתו ובימוי ההתאבדות שלה, מוצע למכירה אוסף נדיר מאתר ששפירא תיחזק יחד עם השותף. ההכנסות מיועדות לבנם הקטין והיחיד של אייזנשטדט ז"ל ושפירא.
לפני כשנתיים הואשם שפירא כי רצח את רעייתו רחל, בת 55 במותה, בביתם שבמעלה אדומים. על פי כתב האישום שהוגש נגדו, שפירא חנק למוות את אייזנשטדט ב-19 בספטמבר 2021. לאחר מכן החליט לביים זירת התאבדות, הכוללת חיתוך ורידים של המנוחה והטבעת הגופה באמבטיה. שפירא המשיך בעיסוקיו לאחר הרצח, ורק אחרי שקיים פגישת זום בעבודה, התקשר לכוחות ההצלה ודיווח כי מצא את אשתו ללא רוח חיים. הוא אף ספד לה בהלווייתה בקור רוח. כשנדרש לחקירה ברח לאזור הדרום כשכוחות המשטרה דולקים אחריו; בתום המרדף ניסה להתאבד לעיני השוטרים ונפצע באורח קשה. רק לאחר שהתאושש הודה ברצח ושיחזר את שאירע.
3 צפייה בגלריה
רחל אייזנשטדט ז"ל
רחל אייזנשטדט ז"ל
גיא שפירא ורחל אייזנשטדט ז"ל
( צילום: לירן תמרי)
גיא שפירא, באחד הדיונים לאחר מעצרו
(צילום: רפי קוץ )

שפירא, שהיה מהנדס במקצועו, טיפח גם תחביב של איסוף סמלים צבאיים. מתגים ועד סיכות, מכל היחידות בעבר בהווה ואלו שקמו עוד לפני שהוקם צה"ל, מקורסים צבאיים, סיכות הוקרה ייחודיות וכל מה שרק אפשר לעלות על הדעת. אלפי סיכות שנאספו במשך שנים רבות. בהמשך הפך התחביב לעסק, ושפירא פתח אתר להחלפת סמלים ולמכירתם יחד עם אספן נוסף, ישראל אביסרה.
כעת אביסרה מוציא את כל האוסף האדיר של שותפו למכירה מיוחדת. "הכרנו מתוך התחביב המשותף, ומדי פעם היינו מחליפים סמלים בינינו", מספר אביסרה (38). "הכרתי אותו כמה שנים, אבל את רחל הכרתי עוד קודם לכן כשעבדנו יחד ביד ושם".
3 צפייה בגלריה
אוסף הסיכות של הרוצח גיא שפירא
אוסף הסיכות של הרוצח גיא שפירא
אוסף הסיכות של שפירא
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לדבריו, לאחר הרצח "הוא העביר לי את כל הסיסמאות וכל מה שצריך, עוד לא הבנתי למה. גם בהלוויה של רחל צילמתי אותו כשהספיד מבלי שחשדתי. רק כשאני משחזר אחורה אני מבין שהיו רמזים. אבל הכל זה בדיעבד. הוא בן אדם רגוע ומסודר, מהנדס, קצין בצבא. הכל ממש לפי הספר, וזה מה שעוד יותר מזעזע".
שוויים של הסמלים באוסף המפואר נע מדולרים בודדים לסמל ועד למאות דולרים. אלו יימכרו בבית המכירות "פנטגון פומביות". "יש המון סמלים מיוחדים", מספר אביסרה. "מצוללנים שקיבלו סיכה ממוספרת בשנות ה-50 ועד סמלים נדירים מלפני קום המדינה. הכסף מיועד לילד שלהם. שום דבר לא יגיע לגיא".
פורסם לראשונה: 00:00, 07.08.23